Byggahus.se

verktygsbälte

1. Bloink
    Medlem Nivå 8
    jag lägger min röst på snikki. Fickor och bälte håller hög kvalite, och det finns många olika fickor och bälte att välja emellan.

Själv har jag gått över till snickers toolvest, som jag bestyckat med diverse material och verktygsfickor. Fungerar också mycket bra.

2. CCPusher
    Medlem Nivå 7
    Eftersom error_elle har fått sin fråga besvarad så tar jag risken att dra den här tråden lååångt off topic..

Är det bara jag som föredrar att arbeta *utan* snickarbälte?
    Faktum är att jag gärna skulle vilja ha ett snickarbälte, jag gillar idén med snickarbälten och jag tycker det ser coolt ut ;) men det funkar bara inte för mig.
    Jag jobbar hellre med verktygen utspridda omkring mig helt enkelt.

3. Rund_skruvad
    Medlem Nivå 7
    Har inte heller snickarbälte, plockade ihop ett själv, men det hänger mest på väggen. lallar mest omkring med en moddad verktygsväska.

4. B
    Medlem Nivå 6
    Har ett BEST-tools från Ö&B som fungerar ganska ok, men oftast använder jag det bara när jag behöver skruvdragaren till hands när jag står på stegar etc. Nästan alltid annars räcker fickorna på byxorna till, man behöver ju sällan alla verktyg samtidigt utan kan stoppa på sig det man behöver för det man ska göra just då. Bältet tycker jag ofta känns otympligt och i vägen.

En kompis till mig körde en annan intressant variant: Han köpte en stridssele på en överskottsbutik och gjorde om ammunitionsfickorna etc samt kompletterade med makitas skruvdragarhölster. Verkade ganska bekvämt eftersom det har "hängslen" och man således bär tyngden även med axlarna, dessutom var det jäkligt billigt.

5. Johannes Carlsson
    Allvetare · Nivå 19
    Snickers har också modulärt bälte.

6. R
    Ingenjör & spadjon · Nivå 18