verktygsbälte

12k läst  18 svar

1. E
    Medlem Nivå 1
    hej jag är på jakt efter ett verktygbälte av mycket bra kvalite. har sett ett hos makita som verka bra men lite väl dyrtoch så verkar det inte finnas i sverige. är det nån som har något tips var man hittar ett bra bälte nånstans ,spelar ingen roll om det är i sverige eller inte mvh error_elle:D

2. pleqtiz
    Verktygstokig Nivå 10
  3. B
    Medlem Nivå 2
  4. K
    Medlem Nivå 2
    Själv har jag ett biltema för 150kr. Verkar dock inte finnas på hemsidan så det kanske inte finns kvar i sortimentet. Lätt och bra. Och använt nästan varje dag i två år. Bättre att lägga pengarna på verktyg. Men det viktigaste är som vanligt att man hittar något man trivs med.

5. Patrik_Hed
    Medlem Nivå 15
    Och det fungerar bra?? :O Hade själv ett billigt verktygsbälte och det var helt värdelöst! När man la i verktyg och det blev lite tyngd på verktygsbältet så gick spännet upp och man tappade bältet. Sjukt drygt! :mad:

//Patrik

6. M
    Medlem Nivå 1
  7. G
    Medlem Nivå 5
    Har ett svart snikki (fristads) som jag tycker är helt fenomenalt, kompletterat med skruvdragarhölster. Mycket hållbart, tror det kostar ganska precis 1000 spänn.

8. Marta
    Medlem Nivå 3
    Kanske lite ot med tanke på att det var ett bälte du ville ha.
    Jag har kört ett snickibälte i ca 4 år, det har funkat kanon, nu har jag gått över till en Flexväst från snickers.
    Jag tycker den är mycket bättre, den har dels ett höftbälte men tyngden läggs även till viss del på axlarna.

http://www.billigaarbetsklader.se/ShowProduct.aspx?prodid=887

Du kan skräddarsy med olika fickor skruvdragarhölster etc...

// Marta

9. O
    Medlem Nivå 2
    Både SnickersFlexi och Snikki är väl att rekomendera eftersom dom är några av dom stora märkena vad det gäller kvalitet som jag ser det.

Jag har själv ett Snikki som jag plockat ihop själv. fördelen med dom här två märkena är ju som sagt att man kan plocka ihop bälte och fickor som det passar en i yrket vilket jag iaf ser som en stor fördel.
    OSkar

10. 1337
    Medlem Nivå 7
  11. smilingcopycat
    Medlem Nivå 5
    Jag får väl slänga in mitt förslag som jag köpte för ett tag sedan och fungerar underbart.

K-Rauta har deras sortiment när det gäller vertygsbälten. Gå dit o prova.

Finns ju massor med alternativ av fickor....

kostnad: 1000-1400:- för ett komplett bälte.

12. E
    Medlem Nivå 1
    hej igen nu har jag beställt ett från http://www.ps-tools.com/ det blev det blåa makita bältet som pleqtiz länka till.jag köpte till lite fickor och grejer så slut pris blev ca 2000spänn,men använder man det 8timmar om dan är det värt pengarna .jag kan delge er min åsikt om det när det kommit.glömde nästan tack för alla svar

13. K
    Medlem Nivå 2
    Ja förvånansvärt bra. Det var dock hängslen från början men de gick sönder efter någon månad. Tanken var bara att jag skulle ha det så länge men det håller än och jag trivs med det så varför byta. Men nästa gång blir det nog ett mer genom tänkt köp.

14. Cricce
    Medlem Nivå 4
    Finns det tro skruvdragarficka till vänster sida av bältet :rolleyes:

15. Y
    Medlem Nivå 9
    Du är inte den enda som funderar på det... Jag har inte skaffat någon sådan av just den anledningen, att dra skruv med höger är inte aktuellt för en passgångare som undertecknad...

Mitt snickarbälte är för övrigt ett superbudget men kompletterat med en bättre hammarhållare i metall/läder istället för den sunkiga gamla. Det bästa med bältet är att det inte är en massa smäckiga plastfästen utan som ett vanligt bälte. Gissar att jag betalat 69 spänn eller nåt för det.

Hej där! Skaffa ett konto gratis så kan du också ställa frågor i forumet. :love: