Hej,
Låsmekanismen till min altandörr har slitits ut och jag har köpt en ny spanjolett. Det visar sig att det är en uppdaterad modell och den passar inte riktigt i urfräsningen i dörren. Främst utrymmet där mekanismen till handtaget och låset sitter. Det handlar främst om att ta bort omkring 3 cm i nederkant på bilden. Hur gör jag det bäst?
Jag har en vanlig roterande Dremel. Finns det något till den?
Jag har funderat på att köpa ett multiverktyg, typ Bosch GOP 18V-28. Är det här min ursäkt att göra utlägget🙂
Låsmekanismen till min altandörr har slitits ut och jag har köpt en ny spanjolett. Det visar sig att det är en uppdaterad modell och den passar inte riktigt i urfräsningen i dörren. Främst utrymmet där mekanismen till handtaget och låset sitter. Det handlar främst om att ta bort omkring 3 cm i nederkant på bilden. Hur gör jag det bäst?
Jag har funderat på att köpa ett multiverktyg, typ Bosch GOP 18V-28. Är det här min ursäkt att göra utlägget🙂
Om Du funderar på en GOP så kolla länken från ovan om Fein med samma batterifattning som har lägre pris och med omfattande vertygstillbehör. En bra batterimaskinH Hasse C skrev:Hej,
Tack för tipset!P poba53 skrev:
Har kört på blå Boschgrejer och tycker stämmer rätt bra med mina krav. Om Fein känns ok så är det ju kanon eftersom de kör samma batterisystem.
Jag har känt att jag behöver ett multiverktyg rätt länge men det är ju alltid till småjobb som kan lösas på annat sätt. Kanske dags nu🙂
Liknande trådar
-
Verktyg för att göra egen "spännbandskant"
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Varför så förtvivlat svårt att hitta bockverktyg för 15 mm prisol?
Vatten & Avlopp -
AI-verktyg för att redigera färg på skåp?
Övrigt husrelaterat -
Verktyg för att klämma / fästa ihop rep? (skärmdumpar i tråden)
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Verktyg/redskap för att jämna till grusplan
Trädgård allmänt