Jag skall byta anslutningsslangar på en köksblandare i båten och undrar om det finns något bra verktyg för att underlätta jobbet, det är väldigt trångt i blandaren och i den nya är det tre anslutningar.
Finns det några bra tips hur man får loss dem ?
/Frank
Finns det några bra tips hur man får loss dem ?
/Frank
Som du märker är det aldrig rekommenderat att byta anslutningsslangarna i en blandare.
Och ska det vara helt korrekt ska man använda prylar från samma tillverkare för att det ska vara försäkringsmässigt korrekt.
Varför måste dessa bytas?
Och ska det vara helt korrekt ska man använda prylar från samma tillverkare för att det ska vara försäkringsmässigt korrekt.
Varför måste dessa bytas?
Jo, men min fråga var om det finns försäkringsmässiga krav på tappvatteninstallation i en båt.Krilleman skrev:
Blandaren sitter i en båt, men jag har köpt en ny blandare som jag vill installera.Krilleman skrev:
Den nya hade inte likadan koppling mot ledningarna som den befintliga och då tänkte jag som lekman att det enklaste var att använda befintliga, men så blir det inte.
Den nya blandaren är inte levererad med anslutningsslangarna i armaturen, de ligger löst i kartongen så jag blev osäker på hur hårt dessa skall skruvas fast men efter lite mer läsande verkar det som handkraft skall räcka för att det skall bli tätt.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Dusch och kran ”läcker”, hittar ej namn för verktyg?
Badrum -
Behövs specialverktyg för att öppna en Bosch diskmaskin?
Vitvaror -
Bygga innervägg, vad för verktyg?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vilket verktyg för att ta ned schersminhäck?
Verktyg & Maskiner -
Bästa verktyget för att såga trallplattor?
Altan & Uteplats