Japp det är en falckskylt... De missade att ta ner den när de hämtade deras sk*itlarm... Skrämmer ju säkert bort nån... Det ser ungefär likadant ut idag... Jag menar på det att när bilden togs hade vi ca 3-4 dm snö.... Inte direkt vanligt här i skåne...
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Jag hajade snöinlägget men det där ser mer ut som 1-1/2 dm snö, verkar vara snöinflation i Skåne
.....njut om man nu kan uttrycka sig så. Personligen är jag trött på blasket och kylan....skitväder rent ut sagt, åtminstone idag med 2+ och tö.
Ja men de e ju plogat på framsidan..
När de plogade gatan utanför frågade jag traktorföraren om han kunde dra ett varv på min infart me o de va inge problem..
Jag har gräsmattan på baksidan som måttstock... Den dagen som bilden är tagen tog jag en tumstock o mätte.. 34 cm...
Håller med dig om att man e trött på de nu... skulle inte göra nåt om de blev 10 grader varmt o solsken så de töade lite snabbare..
Ok... Anledningen till att jag är missnöjd med Falck beror på att de har 8 mil o köra om de inte har nån i närheten.. sen var de en massa strul när jag sa upp de... Som jag bor då... bor mellan Kristianstad o hörby... Ute på landet i en by med några hundra hushåll... Helt underbart för en Sthlmskille som mig..

Snö i skåne?! Så ni har utlyst undantagstillstånd nu eller? 
/Jeppe i Luleå
/Jeppe i Luleå
Vi hade falck i gammla huset. När vi flyttade plockade vi ner larmet och ville ha tillbaka nyckeln, och vad händer då????Stefan_h skrev:Ok... Anledningen till att jag är missnöjd med Falck beror på att de har 8 mil o köra om de inte har nån i närheten.. sen var de en massa strul när jag sa upp de... Som jag bor då... bor mellan Kristianstad o hörby... Ute på landet i en by med några hundra hushåll... Helt underbart för en Sthlmskille som mig..![]()
![]()
-Nä, vi har aldrig fått nån nyckel!! -säger de. Vi kollar med huvudkontoret: nä den kanske har kommit bort för tre år sedan (när vi skaffade larmet), men ni kan få några kronor i ersättning...
Aldrig mera falck...
Skulle tro att det är undantagstillstånd, har precis flyttat ner hit och har aldrig sett fler plogbilar och traktorer ute på samma gång... De måste få betalt per timme de kör...jeppeknaster skrev:
Så fort det kommer lite snö börjar de köra flera traktorer åt gången, med SNÖKEDJOR, vad tror de? -ska de köra fast i 1 cm snö?
För att inte tala om saltbilarna... flera gånger om dan kör de, där jag bodde förut fanns det inte en enda saltbil.
Vi hade falck i gammla huset. När vi flyttade plockade vi ner larmet och ville ha tillbaka nyckeln, och vad händer då????fubar skrev:[quote author=Stefan_h link=1140286846/0#8 date=1140358237]Ok... Anledningen till att jag är missnöjd med Falck beror på att de har 8 mil o köra om de inte har nån i närheten.. sen var de en massa strul när jag sa upp de... Som jag bor då... bor mellan Kristianstad o hörby... Ute på landet i en by med några hundra hushåll... Helt underbart för en Sthlmskille som mig..![]()
![]()
-Nä, vi har aldrig fått nån nyckel!! -säger de. Vi kollar med huvudkontoret: nä den kanske har kommit bort för tre år sedan (när vi skaffade larmet), men ni kan få några kronor i ersättning...
Aldrig mera falck...[/quote]
Kör Falck runt med en stor nyckelkippa? Mina föräldrar anlitar Securitas som förvarar nyckeln i en liten låst cylinder i husväggen...
Vi hade falck i gammla huset. När vi flyttade plockade vi ner larmet och ville ha tillbaka nyckeln, och vad händer då????Fredrik i Trollhättan skrev:[quote author=fubar link=1140286846/0#13 date=1140633602][quote author=Stefan_h link=1140286846/0#8 date=1140358237]Ok... Anledningen till att jag är missnöjd med Falck beror på att de har 8 mil o köra om de inte har nån i närheten.. sen var de en massa strul när jag sa upp de... Som jag bor då... bor mellan Kristianstad o hörby... Ute på landet i en by med några hundra hushåll... Helt underbart för en Sthlmskille som mig..![]()
![]()
Aldrig mera falck...[/quote]
Kör Falck runt med en stor nyckelkippa? Mina föräldrar anlitar Securitas som förvarar nyckeln i en liten låst cylinder i husväggen...
[/quote]
Tror de får hämta den på kontoret... ...larmcentralen ringer nog väktaren och säger vart han ska och en nyckelkod.
Så funkade det när jag arbetade med trygghetslarm för äldre iaf.
Håller med, bara fina motorvägar och trafiken står stilla...A.L skrev:Var ju även nere i skåne i mellandagarna som jag nämnde ovan.
Det märktes på en gång vilka som var skåningar och vilka som kom uppifrån.
Skåningarna låg och "lusade" i 50km/h på motorvägarna, medan en annan som var van vid väglaget + som körde dubbat låg "lite" fortare.
Det var ungefär som om hela skåne stannade upp.
Har nog aldrig sett så få bilar i malmö den gången![]()
Men bitvis kommer stora drivor från slätterna, så där är det ju bra med försiktighet, men alla här nere kör inte sakta, vissa verkar tro att det går att köra som på sommaren (med sommardäck) även vintertid.