Byggahus.se

Vem kontrollerar besiktningsanmärkningarna?

2k läst  2 svar

1. D
    Medlem Nivå 1
    Hej!
    Vi hade förbesiktning 9 maj och slutbesiktning 15 maj ( det blev ett 30 tal anmärkningar, bla. saknas wc stol, handfat, ventilation underkänd osv.) Fortfarande har endast 2 anmärkningar åtgärdats men skam den som ger sig.
    Vem kontrollerar att alla besiktningsanmärkningar är utförda? Jag har inte den kompetensen att avgöra om tex. bakfallet till avloppet är åtgärdat på rätt sätt eller om klinkersgolvet blev lagt på rätt sätt osv.

Ska besiktningsmannen återkomma för ytterligare en "slutbesiktning"?
    Mvh, Pierre

2. M
    Medlem Nivå 3
    Hej Pierre,

Vill du återkomma med ditt ordernummer så att jag kan leta upp ditt besiktningsprotokoll.

Besiktningsmannen återkommer inte för att kontrollera så att anmärkningarna blir utförda på rätt sätt. Är det så att du känner en oro eller inte godkänner utförandet av anmärkningarna ska du kontakta din byggledare för ett besök hemma hos er.
    Du kan påkalla ny besiktning med besiktningsmannen av besiktningsanmärkningarna. Gör besiktningsmannen bedömningen att allt är utfört korrekt så är det du som står för kostnaden. Blir det anmärkning på anmärkningarna så står Modulenthus för kostnaden av besiktningen.

Hälsningar
    Martin Lahger / Modulenthus

3. D
    Medlem Nivå 1

70848

70848
    PP på Finndomo var här idag för genomgång av befintliga anmärkningar samt de som jag påtalat via mail och telefon.
    // Pierre

Bevaka ämnet och häng med när det uppdateras.
Bevaka