Det är massivt av metall. Kan knipa med det tunna gapet och sen fixera med hjälp av insexnyckel.
Fick med den i en låda med verktyg jag köpte på auktion. Det var även några bilverktyg i denna låda så skulle inte förvåna mig om det är bilrelaterat.
Känns som det finns en unik användning för detta även om det ser mer som ett tortyrredskap.
Det är väldigt maffigt så troligen designat för att klara mycket påfrestning.
Fick med den i en låda med verktyg jag köpte på auktion. Det var även några bilverktyg i denna låda så skulle inte förvåna mig om det är bilrelaterat.
Känns som det finns en unik användning för detta även om det ser mer som ett tortyrredskap.
Det är väldigt maffigt så troligen designat för att klara mycket påfrestning.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "Spikutdragare"

Spikutdragare
Spikutdragare är praktiska verktyg när det kommer till att ta bort spikar. De ger användaren ett starkt grepp och en tillräcklig hävstångseffekt för att göra uppgiften enkel. Vi har ett varierat utbud av spikutdragare för att passa alla
Läs mer
Spikutdragare?
Edit: tvåa på den
Edit: tvåa på den
Tack. Det gick snabbt.
Jag har alltid kört med hovtång i alla år. Men nu har jag något nytt att prova nästa gång.
Jag har alltid kört med hovtång i alla år. Men nu har jag något nytt att prova nästa gång.
Produkter som diskuteras: "hovtång"

Hovtänger
Hovtänger är specialverktyg som används av hovslagare och djurägare för att trimma och underhålla hovar på hästar och andra hovbärande djur. De är utformade för att klippa genom den hårda keratin som hovarna består av, vilket kräver en
Läs mer
Medlem
· Västra Götaland
· 257 inlägg
Denna fungerar även om spiken är nedslagen inuti virket, till skillnad från hovtången.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden