Byggahus.se

Vem kan hjälpa mig med planlösning samt köksplanering?

1. N
    Medlem Nivå 1
    Bor i ett hus byggt på 30- talet med ett pyttekök som jag vantrivs i. Det finns ett enda fönster i östlig riktning så det är endast på morgonen/förmiddagen det känns ljust och trivsamt i köket. Intill köket finns ett såkallat serveringsrum och där innanför ännu ett rum. Hade tänkt riva dessa två väggar (däribland gamla ytterväggen, alltså bärande) och få ett låååång smalt kök på ca 10 x 3,5 m. Det finns ev ett alternativ till och det är att riva en annan köksvägg.... Behöver proffshjälp med detta, hjälp med att se vad det finns för olika alternativ. Därefter när planlösningen är färdig behöver jag hjälp med att rita köket.

Finns det någon som kan rekommendera någon/några arkitekter, helst samma.

2. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
  3. N
    Medlem Nivå 1
    Tack, ska nog skicka iväg ett mail till dem.

4. yonna
    Medlem · Nivå 15
    Vi rekommenderar inte företag härinne såvida forumisten inte själv har använt sig av referensen. Knockonwood - skriv lite närmare om varför du rekommenderar firman.

5. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
    Ursäkta Yonna, om jag trampade reglerna på tårna.

A) De har gjort arkitektjobb åt mig.
    B) De finns i Dalarna, liksom frågeställaren, vilket jag fann väsentligt i det här fallet.

Min avsikt var egentligen att nämna förekomsten av firman,
    sedan får frågeställaren bilda sig sin egen uppfattning.
    Att jag skriver "De är duktiga" är väl inte mycket till rekommendation?

Lycka till med köket, nillel!

//KoW

6. yonna
    Medlem · Nivå 15
    ;) Nä, inte tåtramp men gärna lite mer utvecklat. Det framkom faktiskt inte i ditt första inlägg att du anlitat dem ;).