Byggahus.se

VEDUM säljer bara hela kök?

1. Z
    Medlem · Uppsala · 1 inlägg

ztivk

Medlem
    Vi planerar för nytt kök i vår lägenhet och har tänkt att använda två leverantörer. Eftersom vi har ett parallellkök blir det logiskt två grupper. Mailade till V i Bromma och begärde en liten snabboffert på vad resp grupp skulle kosta samt ett totalpris inkl frakt.
    Till min stora förvåning fick jag bara en totalsumma redovisad och vid förnyad kontakt blev svaret att "deras filosofi var att endast sälja hela kök ". . . möjligtvis utan vitvaror!?
    Detta låter sjukt . . . det borde vara bättre att sälja ett halvt kök än inget alls . . . och måste man delrenovera ett kök pga vattenskada kan man inte då heller välja V?
    Är det någon annan som upplevt samma sak?
    Tacksam för synpunkter! / Ztivk

2. Snailman
    Medlem · Västra Götaland · 5 557 inlägg

Snailman

Medlem
    fattas bara att de inte säljer reservdelar heller då...

Det låter som om de inte har alla hästarna i stallet...

Tyvärr så kommer väl all tillverkning i det här landet att ha utplånat sig själva inom en inte alltför avlägsen framtid.:(

3. B
    Medlem · 240 inlägg

Barea

Medlem
    Jag tycker att det låter konstigt.
    Vi var i kontakt med Vedum i Malmö när vi ville komplettera vårt 50-talskök med deras 50-talsserie Jenny. Vi skulle alltså behålla den gamla arbetsbänken men köpa nya väggskåp i samma stil. Det gick alldeles utmärkt och det är ju ett "halvt kök". Nu genomförde vi aldrig affären eftersom vi ska bygga ett helt nytt kök är det tänkt.
    Gå på dem igen!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.