Vedklyven fick jobba lite för hårt ett tag och började sedan skjuta säkringar. Började kolla och mäta i dosan, kondensatorn skulle ha ett värde på 30mf, fick 12,5. Tänkte yes! Funkade inte med en ny, kopplade lös motorn från hydraldelen, motorn går lätt och den går ca 2sek sen löser säkringen ut. Kan jag ohm mäta lindningar? Och vilket värde ska jag ha i så fall? Andra bra ideer mottages, vill gärna laga den och inte köpa en ny. 🙂

• Etikett för Güde vedklyv W 520/5 T med tekniska specifikationer och företagsinformation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elmotor öppnad för reparation, synliga kopparlindningar och anslutningar, på arbetsbänk med spån och verktyg.
    Skapa konto
  • Elmotor uppskuren, visar lindningar och rotor. Verkstadsmiljö. Skruvar, avfall och behållare synliga. Reparation eller demontering.
    Skapa konto
  • Ledsen
Nalleman64
  • Laddar…
Den motorn kan du glömma, syns på bild att en härvedel är bränd. Svart och sotig, ska vara gulaktig.

• Gilla
guggen och 3 till
  • Laddar…
Ja det är ganska uppenbart var felet sitter...........

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Först jag öppnade motorn jag såg att den var bränd. Men lösningar då? En ny motor? Passar knappast. Lämna in för att linda om? Dyrt?

linda om den kostar nog mer än en ny vedklyv.........

• Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
Köper du en likadan motor så passar den naturligtvis, det är en vanlig standardmotor. Men fråga en lindningsverkstad vad dom vill ha för att laga motorn men jag skulle tro att det blir billigare att köpa en ny.

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Allt under 7,5 kW är dyrare än en ny. Vad står på skylten, fabrikat och typ.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.