K
Kan inte se ngn specifikation. Det enda jag ser är 230V, vilket borde vara matningsspänningen till drivern. Jag skulle också gissa att alla styrfunktioner de skriver om sköts av drivern. Så troligen kommer du inte att kunna styra den med app osv. om du ordnar en annan driver. Och eftersom den väl kunde variera i färg också, så misstänker jag att det är flera trådar från drivern. Så en standard driver fungerar nog inte.

K
H hempularen skrev:
Kan inte se ngn specifikation. Det enda jag ser är 230V, vilket borde vara matningsspänningen till drivern. Jag skulle också gissa att alla styrfunktioner de skriver om sköts av drivern. Så troligen kommer du inte att kunna styra den med app osv. om du ordnar en annan driver. Och eftersom den väl kunde variera i färg också, så misstänker jag att det är flera trådar från drivern. Så en standard driver fungerar nog inte.
Tack för snabbt svar!

Jag har nog missförstått läget.
Jag trodde att allt det du nämner "sköts" av den vita delen på bilden. Det är den svarta jag vill bli av med, som jag trodde var en "ren" driver.

• Person håller en vit komponent och kabel som är inringad, med en svart komponent överkryssad bredvid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K Kardan79 skrev:
Tack för snabbt svar!

Jag har nog missförstått läget.
Jag trodde att allt det du nämner "sköts" av den vita delen på bilden. Det är den svarta jag vill bli av med, som jag trodde var en "ren" driver.
Den svarta är ett nätaggregat som levererar 12V DC 1.5A

K
  • Screenshot_20250226_143620_Chrome.jpg
    Skapa konto
  • Screenshot_20250226_143608_Chrome.jpg
    Skapa konto
  • Screenshot_20250226_143940_Chrome.jpg
    Skapa konto
Redigerat:
Var framgår det att den länkade LED slingan skall ha 12V som drivspänning? Kan ju lika gärna vara 24 V eller något annat. Det står ju inget på sidan, endast att den är på 13,5 W med det säger inget om driftspänningen....

K
R roli skrev:
Var framgår det att den länkade LED slingan skall ha 12V som drivspänning? Kan ju lika gärna vara 24 V eller något annat. Det står ju inget på sidan, endast att den är på 13,5 W med det säger inget om driftspänningen....
Ursäkta otydligheten.
Skärmdumpen är från TP:s webbplats.

• Skärmdump från TP:s webbplats med information om spänning och strömstyrka samt reklam för Omada på en smartphone.
    Skapa konto
R roli skrev:
Typ här på Amazons inte alltid så perfekta beskrivningar.
Produktbeskrivning med detaljer om strömförsörjning, maximal effekt, speciella funktioner som röststyrning och belysningsalternativ för en TP-Link-enhet.
Skapa konto

TP-Links är bättre.
Specifikationstabell för TP-Link: 220-240 V insignal, 12 VDC utsignal, 13.5 W effekt, dimbar 1%-100% via app och moln.

D Dilato skrev:
Den svarta är ett nätaggregat som levererar 12V DC 1.5A
Var såg du att den ger 12V?

K Kane skrev:
Typ här på Amazons inte alltid så perfekta beskrivningar.
[bild]

TP-Links är bättre.
[bild]
Och detta ser jag på Amazons sida.....

Specifikationslista för LED-lampa, inomhus, Wi-Fi, appkontroll, 2000K, 230V, 13,5W, med röststyrning och dimbar funktion.
Skapa konto

R roli skrev:
Och detta ser jag på Amazons sida.....

[bild]
I Chrome ser det ut så här,
Produktinformation för TP-Link Tapo LED-remsa, 5 meter, flerfärgad, dimbar, med tekniska specifikationer och komponentlista.
Skapa konto

På länken i första inlägget?

R roli skrev:
På länken i första inlägget?
Svar ja.
1740584081480.png
Skapa konto

• Gilla
Kardan79
  • Laddar…
K
För att återkomma till den ursprungliga frågan - tips om driver?
Kan jag ha vilken som helst som levererar 12v och >13,5w?

Bästa svaret

K Kardan79 skrev:
Kan jag ha vilken som helst som levererar 12v och >13,5w?
Svar ja.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.