Vattenutkastaren på bilden läcker för fullt efter vintern när den egentligen är stängd. Jag kan dock inte se något direkt fel någonstans.
Jag misstänkte först att den frusit sönder då det suttit en gardenaadapter på under vintern som förmodligen hindrat självdräneringen.
Vad är nästa steg i felsökningen? Går det att felsöka vidare eller är det reservdelar som gäller och vilka?
Jag misstänkte först att den frusit sönder då det suttit en gardenaadapter på under vintern som förmodligen hindrat självdräneringen.
Vad är nästa steg i felsökningen? Går det att felsöka vidare eller är det reservdelar som gäller och vilka?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
För någon som är enormt trögtänkt, har du en bild eller liknande på vilken del du menar och hur jag kommer åt det?M Matgu skrev:
(Det kan vara så att man vridit åt väldigt hårt, om det kan vara en orsak till problemet. Det är grannen jag hjälper och när jag skulle vrida loss spindeln nyss satt vredet väldigt(!) hårt).
Kolla om denna delen på insidan har synligt rört sig något ut från röret som kommer från utsidan. Har den glidit isär lite?tensiden skrev:
För någon som är enormt trögtänkt, har du en bild eller liknande på vilken del du menar och hur jag kommer åt det?
(Det kan vara så att man vridit åt väldigt hårt, om det kan vara en orsak till problemet. Det är grannen jag hjälper och när jag skulle vrida loss spindeln nyss satt vredet väldigt(!) hårt).
Det är ett vanligt syndrom att det läcker hela tiden då.
Din del på insidan bör se ut något åt det här hållet:
Logga in
Skapa konto
Kanon! Nu är det tätt!Krilleman skrev:
Lite trögt att vrida åt de sista två varven när man stänger av vattnet nu, men annars är det som nytt. Tack!
Förväntansfull efter er diskussion sprang jag in i tvättstugan där röret ut sitter... hm, ser ju inte alls ut som era. Typiskt. Väggen är ju också, som synes lite... något. Så min läckande kran måste väl fixas på annat sätt, eller kan det vara så att hela ledningen (?, svårt med termerna) dragit sig in??
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Så uppfattade jag det. Jag lossade muttern precis vid pilen och slog in kopplingen i riktning mot utkastaren så att det du markerat åkte in i kopplingen igen, sen drog jag åt.V Vreta Kloss skrev:
Skulle tro att din vinkel är inmurad i väggen...kan ju även vara därför som väggen har spruckitLeWi69 skrev:
Förväntansfull efter er diskussion sprang jag in i tvättstugan där röret ut sitter... hm, ser ju inte alls ut som era. Typiskt. Väggen är ju också, som synes lite... något. Så min läckande kran måste väl fixas på annat sätt, eller kan det vara så att hela ledningen (?, svårt med termerna) dragit sig in?? [bild] [bild]
Ta ett kort på utkastaren på utsidan också. Du ser ut att ha väldigt gamla rör så sannolikt har du en annan sorts utkastare.LeWi69 skrev:
Förväntansfull efter er diskussion sprang jag in i tvättstugan där röret ut sitter... hm, ser ju inte alls ut som era. Typiskt. Väggen är ju också, som synes lite... något. Så min läckande kran måste väl fixas på annat sätt, eller kan det vara så att hela ledningen (?, svårt med termerna) dragit sig in?? [bild] [bild]
Självbyggare
· Stockholm
· 8 227 inlägg
Tänk på att inte dra åt fär hårt, och att det tar några sekunder innan vattnet slutar rinna (då avstängningen sitter en bit in) - så man skall dra så man känner att det börjar ta, och sedan vänta tills vattnet slutar droppa - då är det lagom - vrider man extra varv så sliter man ut packningen snabbt...tensiden skrev:
Klicka här för att svara