Jag spekulerar bara men tror att de ska hyra ut dem. Samt eventuellt göra fler lägenheter framöver. De har ett bolag, ”apartment tower knivsta”. Men kanske finns det ett annat torn där de har lägenheter i Knivsta.
11 263 läst · 37 svar
11k läst
37 svar
Vattentorn i Knivsta förlänger livet - Grand Designs
-
-
Fario
Husägare/flugfiskare- Löddeköpinge
- Medlem jan 2015
- 1 159 inlägg
- 2 617 gillningar
- 708 bilder och filmer
7 jan 2022 08:08 #32Har inte sett programmet, bara läst denna artikel, men gillar påde projektet och resultatet.
Jag som knappt fattar hur man gör när man bygger ut med takkupa imponeras av sådant här.
Och jag gillar betonghus.- Laddar…
-
7 jan 2022 19:57 #33
Fick lite dålig smak i munnen när han sedan sade "Allt går, underverk tar bara något längre tid”. Tydligen är det inte relevant att baka in lite säkerhet om det får ta sin tid.
Det enda jag undrar över är hur det är med uppvärmningen av våningarna? Har han isolerat på något sätt? -
Medlem · 4 inlägg 8 jan 2022 13:518 jan 2022 13:51 #34
Dock håller jag med övriga i tråden som gjort påpekande om säkerheten. Jag tror inte att stor arkitektur kräver att man tummar på säkerheten -
8 jan 2022 21:36 #35
Säsongens i särklass bästa program, det enda som kittlade lite inombords att se. Ett av få program i svenska GD som kan mäta sig med lite spektakulära projekt från de utrikiska varianterna.
Bra jobbat! -
Husägare · Bollnäs · 21 inlägg 9 jan 2022 08:589 jan 2022 08:58 #36
-
14 feb 2022 13:25 #37
Det var takfönster i spa-avdelningen - vart mynnade det? Hela våningen ovanför bestod ju av kök/allrum? Glas i golvet?
Undrar också om de tänkt hänga in nya våningar under f.d vattentanken? Öppningar för hissdörrar togs ju upp i stort antal och till stort besvär. -
Liknande trådar
-
Fyllnadsmassor tas emot! Knivsta
Fyllnadsmassor -
Hur förlänger jag klacken vid garageporten?
Grund & Markarbeten -
Hur förlänger man 150 mm ventilationsrör när jag ska sänka taket i badrummet?
Badrum -
Det tog Robert fem år att renovera Vattentornet i Vejbystrand
Artikelkommentarer -
Vad är det här för kabel och vart kan jag få tag på den? Hur bäst förlänger jag den?
El