Så, jag missade att det skulle vara 70mm djup regelstomme i köksväggen också och har alltså satt upp 45mm reglar. Alla väggbocksstöd verkar kräva 70mm djup. Förutom att riva ner och sätta upp 70mm reglar, vad är smidigast/bäst/ att göra om jag vill dra vattnet till blandaren genom väggen? Finns det 45mm väggbockstöd som jag missat? Bara dra pexslangen genom plywoodväggen och koppla på och skita i att det ser lite fult ut under skåpet?
Renoverare
· Kalmar län
· 2 596 inlägg
Varifrån kommer matningen? Ligger redan i väggen eller genom golv? Kanske nån bild?
Tack för info!
Matningen kommer ur betongplattan in i installationsskiktet. Just nu ut igenom två hål i plywoodskivan. Det var i det här läget jag insåg att det kanske inte borde vara såhär... Ska ta en bild ikväll.
Matningen kommer ur betongplattan in i installationsskiktet. Just nu ut igenom två hål i plywoodskivan. Det var i det här läget jag insåg att det kanske inte borde vara såhär... Ska ta en bild ikväll.
Medlem
· Västerbottens län
· 17 727 inlägg
Skulle det vara panik att låta röret komma ut ur väggen i en annan vinkel än 90 grader under diskbänken. Typ bara ett ovalt hål i plywooden.
Protte
Protte
Ja det finns lösningar för det där,
Roth, lk , uponor, fråga en professionell vvs installatör, som uppdaterar sig om vilka lösningar som finns,
Gammla gubbtjuvar har ofta inte en aning
Dom kostar ca 200kr ex moms för vvsarenn att köpa
Och vi brukar sälja dom för en 500 st
http://www.roth-nordic.se/se/roth-quickbox-koblingsdaser-og-tilbehoer-1768.htm
Roth, lk , uponor, fråga en professionell vvs installatör, som uppdaterar sig om vilka lösningar som finns,
Gammla gubbtjuvar har ofta inte en aning
Dom kostar ca 200kr ex moms för vvsarenn att köpa
Och vi brukar sälja dom för en 500 st
http://www.roth-nordic.se/se/roth-quickbox-koblingsdaser-og-tilbehoer-1768.htm
Renoverare
· Kalmar län
· 2 596 inlägg
När det inte ska göras tätt med täskikt och inte heller synas tycker jag Prottes lösning är mest rationell. Visst, en väggdosa är inte rymdfysik men ändå en extra koppling, kostnad och moment.
Renoverare
· Kalmar län
· 2 596 inlägg
Medlem
· Västerbottens län
· 17 727 inlägg
Jag skulle klamra och se glad ut. en väggbockvinkel för 45 mm utrymme stressar rören en hel del.
Finns en tråd för länge sedan där ytterröret spruckit i bockvinkeln.
Protte
Finns en tråd för länge sedan där ytterröret spruckit i bockvinkeln.
Protte