Byggahus.se
Så, jag missade att det skulle vara 70mm djup regelstomme i köksväggen också och har alltså satt upp 45mm reglar. Alla väggbocksstöd verkar kräva 70mm djup. Förutom att riva ner och sätta upp 70mm reglar, vad är smidigast/bäst/ att göra om jag vill dra vattnet till blandaren genom väggen? Finns det 45mm väggbockstöd som jag missat? Bara dra pexslangen genom plywoodväggen och koppla på och skita i att det ser lite fult ut under skåpet?

Varifrån kommer matningen? Ligger redan i väggen eller genom golv? Kanske nån bild?

Tack för info!
Matningen kommer ur betongplattan in i installationsskiktet. Just nu ut igenom två hål i plywoodskivan. Det var i det här läget jag insåg att det kanske inte borde vara såhär... Ska ta en bild ikväll.

Skulle det vara panik att låta röret komma ut ur väggen i en annan vinkel än 90 grader under diskbänken. Typ bara ett ovalt hål i plywooden.

Protte

Vette katten! Det är ungefär så det ligger till just nu. Det är lite därför jag skriver här.

När det inte ska göras tätt med täskikt och inte heller synas tycker jag Prottes lösning är mest rationell. Visst, en väggdosa är inte rymdfysik men ändå en extra koppling, kostnad och moment.

Bernieberg Bernieberg skrev:
När det inte ska göras tätt med täskikt och inte heller synas tycker jag Prottes lösning är mest rationell. Visst, en väggdosa är inte rymdfysik men ändå en extra koppling, kostnad och moment.

Ja det duger, men frågan var finns det 45mm väggbockstöd som han missat,

B Byggvargen skrev:
Ja det duger, men frågan var finns det 45mm väggbockstöd som han missat,
Ja och i nästa mening frågades om man kunde strunta i det och göra något enkelt istället.

K
Är det en plastad yttervägg bakom installationsskiktet?

En bild hade underlättat

Såhär ser det ut just nu. Slangarna sitter fast just nu därav att de sticker rätt upp.
upload_2018-4-23_11-26-0.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag skulle klamra och se glad ut. en väggbockvinkel för 45 mm utrymme stressar rören en hel del.
Finns en tråd för länge sedan där ytterröret spruckit i bockvinkeln.

Protte

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.