B
jupp. ingen höjdare.
sen vattenglas blandat in i betongen?? why???

Tyresö
byggare henke skrev:
jupp. ingen höjdare.

Ja, just det - varför? Det är som att dricka liniment istället för att smörja in en ömmande muskel.

Sen att bara blanda i några droppar i betongblandningen.....en snorloska i betongblandningen ger samma effekt dvs ingen.

Har man så lite kunskap om betong, så ......vet jag inte vad jag ska ha för åsikt.......

J
byggare henke skrev:
jupp. ingen höjdare.
För att det fungerar?

För att det stod att man kunde göra så på instruktionen på flaskan räckte bra för mig.

B
john j det skulle du aldrig få göra i en klass 1 eller klass 2 gjutning.

J
byggare henke skrev:
john j det skulle du aldrig få göra i en klass 1 eller klass 2 gjutning.
:D

Ingen aning om vad du talar om men jag vet vad jag läste på flaskan och vad resultatet blev.

B
jo. och en damm är inte så svår att ha relativt vatten säker
betong gjutningar har olika klasser,

Epoxy hade jag inte alls lagt på mitt golv iaf, speciellt inte i ett lekrum... Min man arbetade ett kort tag med sådana ledningar som renoverades med epxoy och måna i personalen fick besvär såsom eksem, astma etc och strax efter att han slutade rapporterades det på nyheter att många utav de ledningar som renoverats på detta sätt läckte BPA och andra otrevligheter, alltså även efter de härdat..!

Epoxy hade jag inte alls lagt på mitt golv iaf, speciellt inte i ett lekrum... Min man arbetade ett kort tag med sådana ledningar som renoverades med epxoy och många i personalen fick besvär såsom eksem, astma etc och strax efter att han slutade rapporterades det på nyheter att många utav de ledningar som renoverats på detta sätt läckte BPA och andra otrevligheter, alltså även efter de härdat..!

Aning gammal tråd men kul att se den igen.

I
Villa vista skrev:
Aning gammal tråd men kul att se den igen.
Gammal och så har inte jag skrivit vad jag vet om vattenglas i den än.:confused:
Jag använde vattenglas tillsammans med asbestduk till att laga avgassystem med, höll längre än bilarna jag hade.
Fick ett tips att det var bra att blanda i lite vattenglas i kalk så höll det bättre på det man kalkade.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.