41 992 läst · 39 svar
42k läst
39 svar
Vattenglas-Everseal-Vad är det?
byggare henke skrev:
Ja, just det - varför? Det är som att dricka liniment istället för att smörja in en ömmande muskel.
Sen att bara blanda i några droppar i betongblandningen.....en snorloska i betongblandningen ger samma effekt dvs ingen.
Har man så lite kunskap om betong, så ......vet jag inte vad jag ska ha för åsikt.......
Medlem
· västra götaland
· 69 inlägg
Epoxy hade jag inte alls lagt på mitt golv iaf, speciellt inte i ett lekrum... Min man arbetade ett kort tag med sådana ledningar som renoverades med epxoy och måna i personalen fick besvär såsom eksem, astma etc och strax efter att han slutade rapporterades det på nyheter att många utav de ledningar som renoverats på detta sätt läckte BPA och andra otrevligheter, alltså även efter de härdat..!
Medlem
· västra götaland
· 69 inlägg
Epoxy hade jag inte alls lagt på mitt golv iaf, speciellt inte i ett lekrum... Min man arbetade ett kort tag med sådana ledningar som renoverades med epxoy och många i personalen fick besvär såsom eksem, astma etc och strax efter att han slutade rapporterades det på nyheter att många utav de ledningar som renoverats på detta sätt läckte BPA och andra otrevligheter, alltså även efter de härdat..!
Allvetare
· Stockholm
· 1 793 inlägg
Aning gammal tråd men kul att se den igen.
Gammal och så har inte jag skrivit vad jag vet om vattenglas i den än.Villa vista skrev:
Jag använde vattenglas tillsammans med asbestduk till att laga avgassystem med, höll längre än bilarna jag hade.
Fick ett tips att det var bra att blanda i lite vattenglas i kalk så höll det bättre på det man kalkade.
Liknande trådar
-
Gårdsmakeover!Det eskalerade lite..😅Altan/Gabioner/Uterum var tanken
Socialt & Projekt -
Ljud från yttervägg vid köket - vad kan det vara
Övrigt husrelaterat -
Var hitta detaljinfo om Volvo hybridbilar?
Laddboxar & Elbilar -
Skåp i badrum, säkerställa att det är korrekt?
Badrum -
Hur tätar jag detta bäst?
Grund & Markarbeten