10 652 läst · 5 svar
11k läst
5 svar
Vattenavstängare Läckagevarnare
Hej,
Jag såg på Tv4 Bygglov eller Äntligen hemma. Där installerades en Vattenavstängare som hade trådlösa censorer som stängde av vattnet vid läckage samt en brytare vid ytterdörren där man kunde stänga av enkelt när man gick hemifrån. Någon som vet vilket märke och modell det var?
Eller har ni någon annan rekomendation på märke modell? Hellst skulle jag vilja kunna koppla den till mitt larm på något sätt så att när jag larmar på så stänger den av vattnet.
Tack på förhand!
Mvh Håkan
www.walltorp.net
Jag såg på Tv4 Bygglov eller Äntligen hemma. Där installerades en Vattenavstängare som hade trådlösa censorer som stängde av vattnet vid läckage samt en brytare vid ytterdörren där man kunde stänga av enkelt när man gick hemifrån. Någon som vet vilket märke och modell det var?
Eller har ni någon annan rekomendation på märke modell? Hellst skulle jag vilja kunna koppla den till mitt larm på något sätt så att när jag larmar på så stänger den av vattnet.
Tack på förhand!
Mvh Håkan
www.walltorp.net
Hej,
Tack, det var ju en riktigt enkel och smart Lösning. Sånt gillar jag. Ska absolut kolla upp det med rörmokaren som kommer på Tisdag..
Mvh Håkan
Tack, det var ju en riktigt enkel och smart Lösning. Sånt gillar jag. Ska absolut kolla upp det med rörmokaren som kommer på Tisdag..
Mvh Håkan
Hej!
Såg inte programmet men vi har inhandlat en sådan här: http://www.comtech-control.com/
"Vattenlås med väggsändare och droppdetektor"
Dock är den inte inkopplad ännu...
//Fredrik
Såg inte programmet men vi har inhandlat en sådan här: http://www.comtech-control.com/
"Vattenlås med väggsändare och droppdetektor"
Dock är den inte inkopplad ännu...
//Fredrik
som Fredrik nämner. Kopplade in den för ett år sedan och den fungerar utmärkt. Stänger av vattnet med en trådlös brytare när vi lämnar huset och om vi skulle glömma det så får sensorerna göra sitt. Brukar testa vattensensorerna några gånger per år och de har funkat prickfritt än så länge. Kan bara rekomendera för den som vill vara lite tryggare och minska försäkringspremien. Det är ju också väldigt enkelt att koppla in. Kan kopplas in till larmet också för övrigt.
Hej,
Tack för era svar! Just den var det jag sökte och den har också en larmintegration så att den kan stänga av vattnet när jag larmar på.
Mvh Håkan
www.walltorp.net
Tack för era svar! Just den var det jag sökte och den har också en larmintegration så att den kan stänga av vattnet när jag larmar på.
Mvh Håkan
www.walltorp.net
Klicka här för att svara