Byggahus.se

Vatten under tätad toalettstol

1. ecmik
    Medlem · 35 inlägg

ecmik

Medlem
    Hallå! Har försökt hitta några råd kring detta men hittade inget klockrent svar. Satte nyligen in en ny toalettstol IFÖ Sign 6860, och allt gick bra. Limmade den med våtrumssilikon runt om, förutom på baksidan in till avloppsröret där det tydligen ska vara öppet för luftning.

Nu har det spillts ut en hink vatten i badrummet och en hel del vatten rann in bakom och under toalettstolen. Det är lite fall åt sidan där under, så det rinner inte ut.

Jag blir lite fundersam om det torkar ur av sig självt med tiden, eller om såpass mycket vatten (säg att det står ett par mm där under) kan börja mögla och skapa dålig lukt etc. Det känns inget vidare, men jag är inte supersugen på att göra om fogningen heller.. Samtidigt ÄR det ju öppet där, så vatten borde ju inte va nån katastrof att få in..

Hur bör man tänka anser ni?

2. Bästa svaret

K
    Medlem · stockholm · 14 inlägg

klas80

Medlem
    Har du tillgång till kompressor med blåsmunstycke så är det troligen lätt att blåsa ut vattnet.

• Laddar…
  3. T
    Medlem · 4 070 inlägg
    dagstidningar är bra på att suga åt sig vatten

sen tror jag inte det är något problem

4. T
    Allvetare · Skåne · 5 994 inlägg

tank77

Allvetare
    Torka upp vattnet med en handduk då eller låt det avdunsta av själv.

Jisses vad folk hetsar upp sig över ickeproblem.....

• Laddar…
  5. V
    Medlem · 472 inlägg
    Du har ju angett svaret själv om du ska skita it. "Öppet i bakkant för luftning"

6. ecmik
    Medlem · 35 inlägg

ecmik

Medlem
    Skaffa dig ett liv än att sitta och grina på forum, din idiot.

7. ecmik
    Medlem · 35 inlägg

ecmik

Medlem
    Det är omöjligt att få in två fingrar ens, för det är så trångt. Toaletten sitter ju inte direkt mitt i badrummet.

8. ecmik
    Medlem · 35 inlägg

ecmik

Medlem
    Tack för de seriösa svaren i alla fall, jag lånade en kompressor och kunde peta in blåsslangen till bilpump-munstycket. Blåste ut rejält med vatten som inte hade dunstat på mycket länge. Bra lösning!

• Laddar…
  9. T
    Allvetare · Skåne · 5 994 inlägg

tank77

Allvetare

• Laddar…
  10. ecmik
    Medlem · 35 inlägg

ecmik

Medlem
    Haha, touché. Man förstår varför det generellt finns problem med näthat när en surgubbe till och med kan gå in och va negativ och nedlåtande i en badrumstråd om toalettstolar..

11. Jonatan79
    Hobbysnickare · Nacka · 16 034 inlägg

Jonatan79Premiumikon: Hand

Hobbysnickare
    Då har du inte varit med länge…Detta var uppvärmning, haha.

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.