Hej
Har 2 frågor som jag behöver ha hjälp
Fråga 1
Bilden jag har infogat, är det rätt kopplad? Finns det några risker eller har jag missat/gjort något fel?
Fråga 2
Brunnen är grävd och väl isolerad.
Min fundering/fråga är vattnet har börjat bli gul liknande och vattnet luktar lite. Vad kan detta bero på?
Har 2 frågor som jag behöver ha hjälp
Fråga 1
Bilden jag har infogat, är det rätt kopplad? Finns det några risker eller har jag missat/gjort något fel?
Fråga 2
Brunnen är grävd och väl isolerad.
Min fundering/fråga är vattnet har börjat bli gul liknande och vattnet luktar lite. Vad kan detta bero på?
Har det regnat mycket sista dagarna? I så fall kan det vara ytvatteninträngning i brunnen. Antingen att brunnen inte är helt tät så att det rinner in fel väg eller att marken blivit vattensjuk så att marken inte renar vattnet tillräckligt.
Oavsett anledning så skulle jag ta ett vattenprov för att kontrollera om det bara är färg- och luktpåverkan eller om det även kan ha kommit in bakterier. Kolla med det kommunala VA-bolaget om de har ett ackrediterat labb och erbjuder vattenprov
Oavsett anledning så skulle jag ta ett vattenprov för att kontrollera om det bara är färg- och luktpåverkan eller om det även kan ha kommit in bakterier. Kolla med det kommunala VA-bolaget om de har ett ackrediterat labb och erbjuder vattenprov
H hjulia skrev:Har det regnat mycket sista dagarna? I så fall kan det vara ytvatteninträngning i brunnen. Antingen att brunnen inte är helt tät så att det rinner in fel väg eller att marken blivit vattensjuk så att marken inte renar vattnet tillräckligt.
Tack för hjälpen. Ska kolla upp med något labb ang vattenprov
Klicka här för att svara