Det kommer in vatten under ena sidan av dörren. Jag är relativt säker på att det är pga att ”bläcket”, eller vad den där plåtbiten som går under dörren heter, har fått en liten smäll och lossnat lite och i och med det inte är tät mot dörren.

Om man ser på bilderna utifrån så är det en mörkare rand på bläcket som delvis varit under dörren och bläcket går liksom att trycka in några millimeter om man trycker på det med handen. Jag tänker att enklaste lösningen är att helt enkelt applicera nåt nytt lager med något tätande mellan dörr och bläck. Men vad ska jag täta med, nån silikon? Eller bör jag göra någon annan lösning helt?

• Öppen dörr med skadad dörrtröskel och plåt, blottande en glipa där vatten kan tränga in; grus och en träbräda synliga framför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tröskel vid glasdörr med synligt glapp under bläcket, betonad sidovy på dörröppning.
    Skapa konto
  • Dörrtröskel med plåt under, där plåten verkar ha fått en buckla och inte sluter tätt mot dörren, på en yttervägg med grus på marken.
    Skapa konto
Ta loss blecket och foga tätt mellan tröskel och betong

• Gilla
tergo och 1 till
  • Laddar…
Använd inte silicon
millenjo millenjo skrev:
Men vad ska jag täta med, nån silikon?
Använd inte silicon, täta med lämplig fogmassa tex Illbruck 014 mellan karm och vägg/ golv.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.