Det kommer in vatten under ena sidan av dörren. Jag är relativt säker på att det är pga att ”bläcket”, eller vad den där plåtbiten som går under dörren heter, har fått en liten smäll och lossnat lite och i och med det inte är tät mot dörren.
Om man ser på bilderna utifrån så är det en mörkare rand på bläcket som delvis varit under dörren och bläcket går liksom att trycka in några millimeter om man trycker på det med handen. Jag tänker att enklaste lösningen är att helt enkelt applicera nåt nytt lager med något tätande mellan dörr och bläck. Men vad ska jag täta med, nån silikon? Eller bör jag göra någon annan lösning helt?
Om man ser på bilderna utifrån så är det en mörkare rand på bläcket som delvis varit under dörren och bläcket går liksom att trycka in några millimeter om man trycker på det med handen. Jag tänker att enklaste lösningen är att helt enkelt applicera nåt nytt lager med något tätande mellan dörr och bläck. Men vad ska jag täta med, nån silikon? Eller bör jag göra någon annan lösning helt?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Tvättmaskinen/Whirlpool läcker vatten vid tvättmedelsfacket
Vitvaror -
Varför läcker det vatten från koppling?
Vatten & Avlopp -
Läcker in vatten i huset när det töar, vart kommer det i från?
Fritidshus -
Bosch Maxx 5 läcker vatten - inget är trasigt
Vitvaror -
Electrolux toppmatad tvättmaskin läcker vatten
Vitvaror