Jag ska göra en våtrumströskel till mitt badrum. Har ingen aning om hur jag ska bära mig åt. Badrumsgolvet är i klinker (med golvvärme). Tröskeln (som har samma bredd som dörrkarmen) är i trä. Kan någon tipsa mig om vart jag kan hitta tips och råd och till och med konktreta "how-to" för att sätta dit en så kallad våtrumströskel?

Mvh
//ARCTICA

Är inte våtrumströskel något som våtrumsmattan/tätskiktet ska fästas i? Verka vara försent att sätta dit den efter att tätskiktet är klart?

Paul-Staffanstorp
Normalt sett ska man ju se till detta innan tätskiktningen, men samtidigt står det ju i reglerna att tätskiktets nivå vid dörröppningen skall vara min. 20 mm över golvavloppets överkant.
Alltså klarar man sig kanske ifrån att bygga upp höjden av tröskeln.

• Gilla
Anton Arvanitis
  • Laddar…
ARCTICA skrev:
Jag ska göra en våtrumströskel till mitt badrum. Har ingen aning om hur jag ska bära mig åt. Badrumsgolvet är i klinker (med golvvärme). Tröskeln (som har samma bredd som dörrkarmen) är i trä. Kan någon tipsa mig om vart jag kan hitta tips och råd och till och med konktreta "how-to" för att sätta dit en så kallad våtrumströskel?

Mvh
//ARCTICA
Du skriver ju att du har en tröskel då fattar jag det som om du vill ha en avslutningströskel som ett lock högst upp. Då får du använda din fantasi och köpa hem lite ek och snida till ett lock.
Bif. bild på hur jag gjort men är kanske lite otydligt på bilden. Om det inte finns färdiga trösklar får man helt enkelt tillverka en själv. Lycka till.http://www.byggahus.se/attachment.php?attachmentid=30820&stc=1&d=1250179425

• 20090813.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för tipsen! Jag får väl "tälja-till" en egen tröskel :-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.