A) Måste jag ha gul väv i mitt badrum, eller kan jag ha vit. Stoor prisskillnad! Min Beckers-butik (golv,vägg,färg) anser att den vita inte bör mögla eftersom den stryks på båda sidor (förlimmas och överstryks) med Våtrumsgrund. Därefter två ggr med Våtrumstäck.
Idag har vi 15 år gamla tapeter som aldrig fått några prickar, inte ens bakom badkaret. Nu ska karet bort och hörndusch in. Bra drag i rummet med fläkt på taket 2m rakt över rummet.

B) Samma butik säger att 5cm uppvik räcker för nya golvmattan. Räcker det?? Vore toppen, då rummet är 190 cm brett (och mattan 200 cm). Annars måste vi köpa längre matta och få en skarv 0,5 m innanför dörren tvärs över golvet (dyrare och mindre vackert!).

A) Den gula väven använder man för att om man får en vattenskada och försäkringsbolaget gör ett borrprov så ser dom ju att ni inte har använt den gula väven... Dessutom är den som dom sagt till dig i affären, antimögelbehandlad.

B) Uppviket på våtrumsmattan ska mig veterligen vara 10 cm...

Redigerat:
Man kna fuska med allt här i världen, men skall du göra på riktigt (vilket jag starkt rekommenderar) så använder du den gula.
Den är dessutom lite roligare att jobba med, sticks mindre, lite styvare.

Mattuppvik skall vara 10 cm, vävens överlapp ner över mattuppviket skall vara 3cm.

_bystrom_ _bystrom_ skrev:
Man kna fuska med allt här i världen, men skall du göra på riktigt (vilket jag starkt rekommenderar) så använder du den gula.
Den är dessutom lite roligare att jobba med, sticks mindre, lite styvare.

Mattuppvik skall vara 10 cm, vävens överlapp ner över mattuppviket skall vara 3cm.
Tillåter MVK/GVK horisontell skarvning av våtrumsväven för att förlänga den så den överlappar 30 mm? Eller en silikonsträng längst ned på väggen där våtrumsväven kant-kant möter den uppvikta klinkerplattan?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.