Är i färd med att köpa 9 stycken nya massiva innerdörrar, med tillhörande karm. Karmen ska även ha en bra tätningslist, för att ljuddämpa.

Hade tänkt mig sekelskiftesstilen med 4 speglar.Måtten är helt vanliga 9 * 20 och kulören ska vara vanlig vit (0502-Y) Står och väger mellan Dooria och Swedoor. Men det finns säkert andra bra märken också.

Någon som har tips om vart man kan vända sig för att köpa ovanstående för ett fördelaktigt pris?

Är du helt säker på att det är 20 moduler högt och inte 21 ?

Jag köpte mina från Kungsäter. Främst för att få speglarna att matcha mina gamla dörrar. Det känns väldigt rejäla och välbyggda. Tror de säljs under Dooria men är inte säker.

20151025_103047.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kungsäter massiv innerdörr

Jag kör även med ljuddämpad karm. Men det krävs mycket jobb om det ska hjälpa. Täta alla springor noga mm. Det är inte som att sätta en vanlig karm om du vill få det tyst.

Billigt är det inte heller. Tror jag fick betala ca 4500kr per dörr och 1500kr per karm.

Skrev fel. Ska vara 9 * 21.

4 500 kr per dörr har jag inte råd med :(

Hade tänkt mig närmare 2000 kr per dörr.
Men det kanske är orealistiskt, eller?

Ska du ha 9st dörrar då blir det ju mycket pengar. Dock tror jag inte du får massiva dörrar för 2000kr. En standard karm brukar gå på runt 800kr.

Hur ser en dörr ut med fyra speglar? Jag har nog bara sett med tre eller som mina med fem.

Swedoor craft 04N ligger på 3 000 kr per dörr. Massiva. Karm tillkommer. Dörrarna är fina men jag ska titta på Dooria också. Få se om man kan göra en bättre deal där.

Dörrarna har 4 speglar också

Jag handlade från GK doors för några år sedan:

http://www.gkdoor.se/sv/products

De hade bra service. Och det kan vara värt att kommentera hur dörrarna var embalerade när de kom. Varje dörr hade klätts in med en ram av 4 hyvlad kvistfri fur, båda sidor var skyddade av en masonitskiva. Och därutöver låg detta i en kartong med sedvanliga plastband runt.

• Gilla
MAJOhusprojekt
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.