Vi har lite svårt att bestämma vart vi bör avsluta kaklet i köket.. antingen under skåpet eller där bänkskivan slutar. Kör man bänkskivan ut så blir de ju ingen fin övergång till tapeten.
Kökshörna med mönstrad tapet, grå bänkskiva, och osatt kakel under vit skåpssektion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

BirgitS
Hur stor är risken att man står på den delen av bänkraden och t.ex. vispar grädde så att det stänker på tapeten?
Det ser ju ut att bli eluttag där.

• Gilla
Johan456
  • Laddar…
Sätt dit ett överskåp till så löser det sig! Ev. bara ett ensamt hyllplan för kokböcker eller nåt. Man får aldrig för många hyllor i ett kök...

• Gilla
sofftis
  • Laddar…
Det med extra skåp har vi funderat på men blir inte riktigt bra heller med takanslutningen där...
Men en sån kakel list sätter man den innan kaklingen då?
Vet inte om de blir snyggast o avsluta vid blå eller gul linje... Kökshörn med tapetserad vägg och blåa samt gula markeringar för kakellistposition.
Skapa konto

Låg gärna ut en bild på hela köket och kaklet, men skulle tro att det blå är det bästa alternativet. Eller så går man upp hela vägen med kaklet längs den blå linjen upp till tak med en kakellist som övergång (y)

• Gilla
Navarro
  • Laddar…
Jag röstar på blå. Här ser du ungefär hur det kan se ut med en list och kakel som fortsätter ut. Dock är detta vårt hörn, men utseendet påminner nog om hur det skulle bli hos er gissar jag.

• Kökshörn med vit metrokakel, trälist och mönstrad tapet ovanför bänkskiva med diskbänkstillbehör.
    Skapa konto
  • Gilla
Loppz och 1 till
  • Laddar…
V Villa1949 skrev:
Jag röstar på blå. Här ser du ungefär hur det kan se ut med en list och kakel som fortsätter ut. Dock är detta vårt hörn, men utseendet påminner nog om hur det skulle bli hos er gissar jag.
Vilken fin tapet ni hade :love:

V Villa1949 skrev:
Är samma kakel som vi ska ha. Har dock inte fått hem det än. Är de sån list man sätter innan eller

Den sattes nog sist tror jag. En L-formad list. Från k-rauta

A abel48 skrev:
Det med extra skåp har vi funderat på men blir inte riktigt bra heller med takanslutningen där.
Nja, om ni vill arbeta lite hade jag tagit ett skåp, sågat ur för det ni har i taket. Monterat en lägre lucka så behöver ni inte kapa luckan och kanta om. Sedan kapat ur en bit från en lucka/täcksida i samma färg/material och satt överst.
Då får ni extra skåpsutrymme och slipper göra en nödlösning.

• Gilla
b8q och 1 till
  • Laddar…
Problemet blir o få de snyggt ihop med vägg skåpen som sitter där nu. De är 2st 60skåp som har vitrin dörrar. Då bör man ju ha nått liknande på ett skåp till i så fall...

BirgitS
Men en eller två hyllor kan väl fungera bra i så fall. Kan ju vara avrundade eller trekantiga för att bli en snygg avslutning.

• Gilla
Johan456
  • Laddar…
Ja kanske nån hylla ihop vore snyggt ja. Dom kanske har nått sånt som skulle passa på ikea....

Röstar också för nån form av hylla, precis som ovan sagt kanske rundad eller trekantig, eller bara ett "avhugget hörn" på den. Eller kanske L-formad, in mot hörnet. Finns många varianter :)

• Gilla
Elinahl
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.