Hej,

Blå till N och Brun till L.
Vart sätter jag gul/grön (jord) i strömuttaget på bilden?

//N

• Elektrisk vägguttagskomponent hållen i hand, grå metallstomme, vita plastdelar, märkningar för N och L.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
HarryJones
  • Laddar…
NicklasP NicklasP skrev:
Hej,

Blå till N och Brun till L.
Vart sätter jag gul/grön (jord) i strömuttaget på bilden?

//N
Där gissar jag, bild från andra sidan tack

• Eluttag framifrån, öppnat, osäkert, synliga anslutningar, omärkt, finger, inre komponenter, underhåll eller reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är inte tyken på något sätt. men att fråga om detta, så har du noll koll på det med elektriska i ett hus, så var lite försiktig med EL, inte bra att meka med det om inte de banalaste kunskaperna finns.

• Gilla
avh67f och 1 till
  • Laddar…
Jord bör ju ha kontakt med jordblecken så logiskt att sätta där märket för jord är. Du behöver veta vad du gör när du pular med sådant här.

• Gilla
avh67f
  • Laddar…
Jag tycker inte du behöver skämmas här för uttaget är uselt uppmärkt. Jag känner inte till det, men det är uppenbarligen snabbkopplingsdon och Järnspett har nog rätt i att de små hålen ska användas - där trycker man inte en avskalad ledare. Jag hittar dock ingen anvisning för hur mycket man ska skala, så skala fram minst 12 mm koppar vilket är brukligt.

• Gilla
HarryJones och 1 till
  • Laddar…
O
  • Gilla
Michael Meier och 1 till
  • Laddar…
Tack för era svar.
Är inte helt novis men tyckte detta uttaget var lite dåligt märkt så ville dubbelkolla med er :)

Det är i alla fall kopplat och klart och allt fungerar :)
Tack!

• Gilla
HarryJones och 1 till
  • Laddar…
NicklasP NicklasP skrev:
Tack för era svar.
Är inte helt novis men tyckte detta uttaget var lite dåligt märkt så ville dubbelkolla med er :)

Tack!
Dåligt märkt, men borde ändå vara uppenbart

• Gilla
Michael Meier och 1 till
  • Laddar…
NicklasP NicklasP skrev:
Tack!
Varför inte visa en bild på inkopplingen då. Så finns det dokumenterat var jorden ansluts för de som eventuellt skulle fråga/ha funderingar i framtiden på detta uttag. 😉

• Gilla
avh67f
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.