Den dyraremodellen kan passas ihop med systemlösningen Essve-Väskan!

Mellan Biltema och Essve finns en uppsjö kvalitetsmärken som kostar några tior mer än Biltema. Småsågar brukar i vanlig ordning vara bäst.

Jag brukar köpa på Jula, dom har HECO skruv som jag tycker är riktigt bra, har på några tusen skruv råkat ut för typ 5 st som varit skadade/felaktiga.
Brukar köpa deras stora lådor med 5x80, 5x100 och 5x120. (700 resp 600 st) när dom reas ut kostar dom typ 300, annars 399.

Håller med om Jula och deras HECO. Bra skruv till bra pris! Byggt två lösvirkeshus med den skruven och inga problem nånstans! På jobbet blir det till 99% Essve och jag måste säga att jag märker ingen som helst skillnad förutom priset. Kan inte tänka mig att HECO:n skulle hålla sämre när den väl sitter där. Mina erfarenheter baseras på "inomhus" bör tilläggas.
Senast köpte jag på Jem & Fix och då var det billigare än Jula!

Det jag möjligen har märkt skillnad på är hur trögt skruven går in. Påverkar ju när man ska skruva en hel dag med långa skruv. I övrigt har det spelat större roll att välja rätt vid mindre dimensioner, ex panelskruv eller trallskruv. Där har jag märkt stor skillnad på kvalitetsskruv eller ej, framförallt hur det flisar och inte minst hus väl skallen håller fast torx-bits. Har kört med enbart kvalitets-bits men vissa skruv är riktigt kassa och slirar. Detta gör att man måste trycka mer med skruvdragaren och arbetet blir klart tyngre.

Med stora dimensioner typ 6x90 sitter skruven så bra i bitsen att man lätt skruvar skruven rakt genom regeln utan att trycka alls med skruvdragaren.

Med premium som Essve undviker du tidsspillan och irritation som beror på dålig kvalitet hos skruvar.

För Biltemaskruvar är risken för motgångar högre.

Även om det kan tänkas dyrt när man jämför två förpackningar med varandra, så står skruvar för en liten del av kostnaden gör ett byggprojekt.

Jag köper premium varje gång eftersom jag inte har tid med sådana motgångar

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.