T
Jag har några bitssatser som börjar få slut på bits nu. Behöver fylla p. Känns som att jag har hur många som helst PH2, PZ2, TX20 och TX25 bits liggandes. Men saknar tex PH0, PH1, PZ0, PZ1, TX10, TX15. Skulle vilja köpa dem i typ 10-20 pack så man kan fylla på. Men tycker jag har svårt att hitta dessa storlekar. Några förslag?

• Gilla
samlarpådetmesta
  • Laddar…
C
Jula har svinbilliga bits i 10-pack. Dock inte alla storlekar du efterfrågar.
Om de är OK? Ingen aning. Har köpt Torx-bitsen för att dra ut avbrutna skruvar :D

Svinbilliga bits från Jula är väl det sista man vill ha? Kör mest DeWalt Extreme, håller i evigheter.

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
C
Stefan N Stefan N skrev:
Svinbilliga bits från Jula är väl det sista man vill ha?
Om de är bra är det väl toppen... Vilket jag förvisso som sagt inte kan besvara. Har dock noterat att bits har dålig korrelation mellan pris och prestanda. Därmed inte sagt att alla billiga bits är bra.

• Gilla
Okarlsson
  • Laddar…
T Ejmelie skrev:
Jag har några bitssatser som börjar få slut på bits nu. Behöver fylla p. Känns som att jag har hur många som helst PH2, PZ2, TX20 och TX25 bits liggandes. Men saknar tex PH0, PH1, PZ0, PZ1, TX10, TX15. Skulle vilja köpa dem i typ 10-20 pack så man kan fylla på. Men tycker jag har svårt att hitta dessa storlekar. Några förslag?
Nä'r jag renoverade köket så gick jag parallelt med snickaren för att lära mig lite grundläggande tips. Han tipsade att Woody hade bits på "lösvikt" :)

• Gilla
Tovin
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Nä'r jag renoverade köket så gick jag parallelt med snickaren för att lära mig lite grundläggande tips. Han tipsade att Woody hade bits på "lösvikt" :)
Det har väl dom flesta byggvaruhus?

T
AXS AXS skrev:
Jag har precis byggt ett mini-hus med de här 50mm. Rakt i dragarrn utan hållare. Mest Torx 20 då.

[länk]

Funkar perfekt och vettigt pris.
Funkar dem med slagskruvdragare?

AXS
T Ejmelie skrev:
Funkar dem med slagskruvdragare?
Tveksamt. Missade att de skulle vara till en slagskruvdragare.

T
AXS AXS skrev:
Tveksamt. Missade att de skulle vara till en slagskruvdragare.
Det skrev jag inte i och för sig :-). Men jag använder nog slagskruvdragaren 90% av gångerna när jag skruvar.

Jag köper bara Wera eller Wiha, då de är billigast i längden. De är inte så ovanliga, Utan går att hitta på t.e.x. Baihaus

Wera och bosch impact för det mesta. Skruvar jag typ trall eller annat simpelt jobb kör jag ibland enklare och byter oftare.

Har köpt ett par satser på Lidl.
Sjukt brakvalitet. Har renoverat etthus utan att det ens syns på bitsen.. har både 50 mm långa och 75mm långa. Använder nästan bara slagisen.

ett T20 bitsär trasigt för snickarna jag hade till hjälp envisades att dra T25 120mm skruv med det..

Köpte en härrejösses sats med milwaukee bits spec för impact driver. Helt värdelösa. Bitset höll bara för 2-300 trallskruv..

Jag kör nästan exklusivt Dewalt Extreme i min slagskruvdragare. Tycker alla storlekar i princip har passat perfekt men använder främst T20, PZ2 och PH2.

https://www.bauhaus.se/bitsset-dewalt-dt70546t-qz-torx-50mm-34delar

Detta kitet har jag men jag har även kompletterat med de korta de säljer i 25-pack för en hundring.

https://www.bauhaus.se/bits-dewalt-dt70528t-qz-impact-torsion-t20-25-pack

Nu söker jag efter en vettig bitshållare att ha de korta i så om någon har tips så lyssnar jag! :)

• Gilla
boschkenta
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.