D
Hej,
Renoverar min lägenhet just nu och behöver lösa snygga trösklar. Hittade denna bild (länk till bild: https://pin.it/6xyv4maf523in2) och det är så vi vill göra i vår lägenhet. En av trösklarna har lite konstiga mått (150mm på bredaste stället) och därför skulle det allra bästa vara om vi kunde köpa en hel mässingplåt för att skära ut trösklarna själva.

Vart köper jag en sån som på bilden och vilken tjocklek tror ni jag behöver?

Tack på förhand.

• En mässingtröskel som övergår från trägolv till kakel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Större plåtslageri kan ordna det med alla mått du behöver

• Gilla
Danjuz
  • Laddar…
D Danjuz skrev:
en hel mässingplåt för att skära ut trösklarna själva.
Du klarar inte att skära själv, plåtis klipper rakt och fint, bara fasa/grada lite snyggt och sen behöver du nog en 3 mm så den tål lite och inte deformeras

jag har liknande hemma, jag kör på 0.7mm och den fungerar perfekt! tunnare hade absolut inte fungerat

hade även rekommenderat att grada lite, annars blir det jävligt vasst i kanterna

Röstar nog på upp mot 3 mm med. Något runt millimetern eller tunnare kommer med någon glipa eller höljdskillnad avslöja ojämnheter. Gjorde en eldstadsplan i mässing i 2mm som vart riktigt bra men hade legat ännu bättre om den varit 3mm

Låt absolut plåtslagaren klippa, ingen chans att göra det snyggt själv och dessa tjocklekar klipper man inte med sax ens om man försöker. Sticksåg längs skena om man end måste försöka

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.