Har en lokal med en övervåning på ena kortänden (entresol). Ytterväggen har ett antal fönster, men den inre väggen ut mot lokalen har bara öppningar på ca. 100x210cm där fönster ska placeras. Jag vill inte ha sådana fönster som går ända ner till golvet, utan kommer att lägga igen nederdelen. Kvar blir en öppning på ca. 100x110cm där jag vill sätta in ett vanligt fönster. Behöver inte vara 3-glas isolerat då det bara är ett invändigt fönster. Klarar mig kanske utan att det behöver vara öppningsbart också.
Frågan är vart jag hittar sådana till ett rimligt pris? Tips någon?

M Maxirati skrev:
Har en lokal med en övervåning på ena kortänden (entresol). Ytterväggen har ett antal fönster, men den inre väggen ut mot lokalen har bara öppningar på ca. 100x210cm där fönster ska placeras. Jag vill inte ha sådana fönster som går ända ner till golvet, utan kommer att lägga igen nederdelen. Kvar blir en öppning på ca. 100x110cm där jag vill sätta in ett vanligt fönster. Behöver inte vara 3-glas isolerat då det bara är ett invändigt fönster. Klarar mig kanske utan att det behöver vara öppningsbart också.
Frågan är vart jag hittar sådana till ett rimligt pris? Tips någon?
Något återbruk kanske.

Har kollat lite på sådant nu, men dels är det svårt att hitta rätt storlek och dels så ser dom ofta ganska skamfilade ut. Skulle helst vilja hitta nya med rätt modulmått (10x11 eller 10x12). Behöver inte vara superkvalité då de som sagt ska sitta inomhus och ej utsättas för väder och vind.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.