Jag har försökt få tag på en adapter så att jag kan byta munstycke på min kran. Adaptern ska vara yttergängad och vara 16mm på ena sedan och 22mm på andra (plus minus någon mm. Jag mätte med tumstock så vet inte om det blev exakt).
Jag har försökt hitta en adapter men hittar ingen någonstans. Har försökt översätta det till tum, men hittar ingen adapter med passade mått där heller.

Någon som kan hjälpa mig?

Adaptern ska se ut så här:
(plast eller metall spelar ingen roll)

Svart yttergängad kranadapter som är 16mm på ena sidan och 22mm på andra mot vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

fahlis skrev:
En så'n här kanske passar? Finns i både plast och metall.

[länk]
Det står inga millimeter mått. Menar du att M24 motsvarar 22 mm och M22 16 mm?

Jag ser nämligen bara M24/M22 adapters

Redigerat:
M24 är 24mm och M22 är 22 mm. Är det du söker en sån där som sitter i en köksdusch? När jag var på jakt efter en liknande så var det billigast att köpa en ny köksdusch i plast, ta adaptern och slänga duschen
:)

Vad ska du göra, ska du koppla på något på pipen typ diskmaskin?

Jag ska sätta på ett rörligt munstycke på kranen. En sån här:

Rörligt munstycke till kran, visar svart och genomskinlig design med metalliska detaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Y
Vanligt att dom munstyckena lossar ifrån midjan. Dom helt i metall är mer hållbara, fast med bara en stråle. Då finns dom även med färdiga utvändiga gängor så man slipper adapter.

Är det någon ovanlig kran du har eller en vanlig gustavsberg,mora,fmm ?

Det är en Ikeakran, Ringskär.

Tydligen är 16 mm rätt ovanligt. Har en annan kran i köket och den har en ett rörligt munstycke i metall. Inga problem med dimensionen där. Där passar även den andra jag har, som jag visade bild på ovan.
Så antingen måste jag köpa ny kran eller hitta en adapter. En adapter känns billigare.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.