Byggahus.se

Vårprojektet - ett (för) litet växthus

1. P
    Medlem · Östergötland · 171 inlägg

perhed

Medlem
    Här kommer en inspirationsbild till. Vi byggde förra våren på norra gaveln av huset. Klädde in allt i ask, som ska få bli grått naturligt. Kanske lägga till lite hyllor i år...

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    IMG_20200419_112832.jpg

2. Karlia
    Medlem · 2 061 inlägg

Karlia

Medlem
    Å vad snyggt! Jag velar om jag ska göra något liknande. Vore roligt att prova, det är vackert men frågan är hur pass användbart det är.

3. Sjöhästen
    Renoverare · 51 inlägg

Sjöhästen

Renoverare
    Härligt med all inspiration! Jag håller på att byta ut några trasiga rutor i mina fönster, samt grundmåla reglar...

Jag har funderat på hur man gör med ”triangeln” upptill på gavlarna, men att kapa till två bitar plexi ser riktigt snyggt och luftig ut, så så får det nog bli.

4. P
    Medlem · Östergötland · 171 inlägg

perhed

Medlem
    Nej, det är nog inte lika användbart som ett vanligt växthus och det skulle nog bli väldigt varmt om det stod i söderläge.

Det är lika mycket ett smycke till huset.

• Laddar…
  5. Oldboy
    Medlem · Skåne · 5 248 inlägg

Oldboy

Medlem
    Det är inte så svårt att kapa till ett par glasrutor heller, om du nu ändå håller på med glasreparationer på bågarna.

• Laddar…
  6. Darling McFluff
    Trädgårdsfixare · Vischan · 1 180 inlägg

Darling McFluff

Trädgårdsfixare
    Tänk på att använda härdat glas/säkerhetsglas om glaset sitter lågt. Så ingen otäck olycka händer.

7. Sjöhästen
    Renoverare · 51 inlägg

Sjöhästen

Renoverare
    Ja jag har tänkt på det där med glaset och olyckor. Nu är det ju det glas som sitter i som sitter i... Min tanke är att till att börja med ställa ett litet, flyttbart staket framför växthuset, så att åtminstone inga barn hamnar där de inte ska vara.

• Laddar…
  8. Immobil
    Medlem · Blekinge · 10 150 inlägg

Immobil

Medlem
    Fungerar klockrent. Glöm inte att ta in dom på vintern.

9. H
    Medlem · Norrbotten · 81 inlägg

HeadQuaker

Medlem
  10. K
    Självbyggare · Skåne · 2 517 inlägg

Kallebo

Självbyggare
    Många fina bilder i denna tråd!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.