Byggahus.se

Varningslista IKEA-kök

1. J
    Medlem · 1 050 inlägg

jessica

Medlem

Re: Varningslista IKEA-kök

Ikea eller ej,det är väl som med allt annat..Det finns måndags ex av allt ::). Annars är dom inte sämre än någon annan, med tanke på hur mkt kök dom säljer jämfört med andra så har dom förhållandevis lite problem ::)..men får man problem så hörs det..
    Så är det väl med allt du köper..bilar m.m

2. H
    Medlem · 70 inlägg

Hawken

Medlem

Hejsan,
    Vi bytte ut vårt Tibrokök mot IKEA och sparade en väldig massa pengar och är nöjda. Vitvaror (Husqvarna från vår husleverantör) och bänksvior (Bauhaus) köpte vi dock inte där. Alla stommar passade inte till vårt behov men mha av våra snickare sågade vi av dom och anpassade dom samt la in lite passbitar. Bla fixade vi en fast kökssoffa som blev hellyckad med två avsågade 80 stommar (något som andra köksleverantörer skulle ha hiskeligt betalt för). Så hittar man bara luckor mm som man vill ha så är IKEA att rekommendera.

3. M
    Medlem · 43 inlägg

Meg

Medlem

Hawken, berätta mer om hur ni gjorde kökssoffa av 80 skåpen. Sågade ni av dem nertill och vilken höjd? Vi vill också ha en soffa av skåp i vårt nya kök.

4. T
    Medlem · Stockholm · 136 inlägg

TummenMittIHanden

Medlem

Angående luckor som försvinner ur sortimentet såg jag att de (numera?) lovar att det skall gå att köpa luckor 2 år efter att de tagits ur sortimentet. Och man kan få epost/sms-meddelande när en viss modell försvinner (så man har 2 år på sig att handla mer).

5. H
    Medlem · 70 inlägg

Hawken

Medlem

Meg, Ledsen att det tar lite tid. Tänkte skicka med en bild men det har varit lite körigt sista tiden. återkommer senare i veckan.

6. J
    Medlem · 93 inlägg

joniS

Medlem

Vart hittar man denna tjänst, vill lätt få ett epost när mina luckor är på gång ur sortimentet... url?

7. T

TummenMittIHanden

Medlem

Jag såg det i en broschyr de hade om sina garantier på kök, på nätet hittar jag dock inget om epost/sms-aviseringen, bara om efterköpsmöjligheten:
    http://www.ikea.com/ms/sv_SE/customer_service/ikea_services/warranty.html#1

8. M
    Medlem · 43 inlägg

Meg

Medlem

Hawken, det var roligt att du kom ihåg detta. Ville inte tjata. ;)

9. Benny_o_Lina
    Medlem · Skåne · 1 004 inlägg

Benny_o_Lina

Medlem

Ahhh, de e ju bra..

10. T

TummenMittIHanden

Medlem

Enligt deras broschyr är sms/epostavisering en tjänst för Ikea Family-medlemmar, så det kanske finns under den avdelningen på deras site. Jag har dock inget login dit, så jag har inte kollat.

11. H
    Medlem · 70 inlägg

Hawken

Medlem

Så Meg (och kanske någon annan...), till slut.....

Vad vi (eller rättare sagt snickarna) gjorde var ganska enkelt. Vi tog IKEAs 80 cm skåp, behöll botten och kapade den så att vi fick en höjd (inkl ben och bänkskiva) på 50 cm. Då passade "mellanfronten" (av de tre lådfronterna om man har tre lådor i skåpet) perfekt och det vara bara att montera lådorna som vanligtsom vanligt. Sedan monterade vi en vanlig bänkskiva i ek ovanpå (efter det att vi hade monterat 2 nya tvärgående reglar i toppen). Vi ville ha en soffa som var bredare än 160cm så vi har satt in passbitar mellan skåpen som målas i samma färg som pärlsponten som vi har klätt sidorna med.

12. H
    Medlem · 70 inlägg

Hawken

Medlem

Här kommer den

13. Benny_o_Lina
    Medlem · Skåne · 1 004 inlägg

Benny_o_Lina

Medlem

Fiffigt..

• Laddar…
  14. Linska
    Medlem · 1 217 inlägg

Linska

Medlem

Det ser jättemysigt ut!!
    Du har inte fler bilder på köket?

• Laddar…
  15. M
    Medlem · 43 inlägg

Meg

Medlem

Kanonfint Hawken! Tackar, tackar! :D

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.