Bra jobbat! Tummen upp!
11 228 läst · 75 svar
11k läst
75 svar
Varning: Swebygg Uppsala AB (Bedrägerifirma)
-
-
29 sep 2020 13:32 #62
Framförallt är det ju viktigt detta att du har TS godkännande.- Laddar…
-
30 sep 2020 11:32 #63
Man kan ju alltid kolla Swebyggs VD på mrkoll.se
Intressant läsning... -
Medlem · 1 inlägg 22 feb 14:0922 feb 14:09 #64
Swebygg AB Uppsala är en bedrägerifirma och lurar människor och ljuger för sina anställda och fjantar runt HELT okunniga på byggen och kan inte ett skit om bygg.
BH är bedragare och bedrog mig och andra anställda. Det fuskades med anställlningskontrakt och semesterersättning. Löner och timmar. Inte heller någon milersättning erbjöds och det var ett extremt influx av svartarbete samt att folk som sökte jobb på Swebygg fick "provjobba" en vecka eller två i privata kläder,, för att få höra; "jag kommer med kläder imorgon" osv osv, för att sedan få sparken utan lön och att BH blockerade deras telefonnummer för att sedan komma undan. Lögner hit och dit och förstahandsbevittnade av hur BH fuskade med fakturor, återanvändande av gammalt "spacklat" material och en hejdundrans massa lurendrejeri med att spara infästningar till exempelvis kök. Vi pratar om att ett skåp skulle hänga med ex. 4 skruv i betongvägg. BH gav då SKARPA instruktioner om 2 skruv per skåp, men 4 st "ploppar" för att täcka "skruvhålen" med. MYCKET sådant gjordes och den tid jag och andra kollegor spenderade med denna idiotfirma är alldeles pinsam och jag kommer aldrig få tillbaka den tiden av mitt liv.
För allt i världen, anlita aldrig Swebygg AB Uppsala.- Laddar…
-
22 feb 16:26 #65
Vi har jobbat ihop i Enköping
Företaget vi har jobbat åt var åt H2 inte BH det du skulle ha tillagt är att du blev tagen på bar gärning för stölder av maskiner o material på bygget.- Laddar…
-
Allvetare · Västra götaland · 4 465 inlägg 22 feb 16:28
-
-
Skogsägare · Stockholm och Smålands inland · 7 297 inlägg 22 feb 17:56
Nötegårdsgubben
Skogsägare- Stockholm och Smålands inland
- Medlem feb 2017
- 7 297 inlägg
- 11 370 gillningar
- 409 bilder
22 feb 17:56 #68Två starka rookieinlägg säger jag!
Inloggade ser högupplösta bilder Logga in- Laddar…
-
NoOne2k
Tillbyggare- Blekinge
- Villa, 2000-talet
- Medlem nov 2009
- 1 535 inlägg
- 814 gillningar
- 22 bilder
22 feb 18:44 #69Bra start på veckan
Personer med koppling till företaget har uppenbarligen en bevakning av tråden.
För övrigt så hade det varit intressant om redaktionen hade kunnat få tag i företaget i denna typen av trådar, ofta finns det ju minst två versioner av samma historia, i detta fallet verkar det finnas fler- Laddar…
-
Medlem · 3 211 inlägg 22 feb 18:4922 feb 18:49 #70
- Laddar…
-
-
Medlem · Skåne · 314 inlägg 22 feb 19:5622 feb 19:56 #72
Borde inte inbyggda toaletter ha skvallerrör?
Inloggade ser högupplösta bilder Logga in -
-
22 feb 20:11 #74
Klamringen av rören...suck. Intressant uppe i högra hörnet också, där rören vinklas ner och sen till höger över någon list...
Men kaklet är ju rent iallafall...- Laddar…
-