Frysen pajade ett par månader efter att garantitiden gått ut och nu ett och ett halvt år senare har kylen slutat kyla.:@
Kompressorn går hela tiden, men tempen går aldrig ner.
För övrigt har jag aldrig varit nöjd med fördelningen av kylan, eftersom grönsakslådan längst ner är kallaste platsen. Det har skiljt minst 7 grader mellan uppe och nere i kylen, så jag har haft den inställd på +2 och lagt grönsaker högst upp. Då är den ändå utrustad med fläkt.
Tvivlar på att det är lönt att laga, då jag tror att kretskortet högst upp har lagt ner.
Någon som har tips?

Allt kan ju gå sönder utan att man måste varna. Jag har en Hoover tvättmaskin som är inne på femte året och den funkar bra

Det är klart att kylan söker sig ner som att varm luft stiger. Beklagar att maskiner gått sõnder. Går kanske laga på försäkrong? Eller det 3 åriga konsument skyddet? Som många inte känner till!

gringubben skrev:
Kompressorn går hela tiden, men tempen går aldrig ner.
Har du rengjort kompressorn från damm. Detta bör man göra ca. 1 gång per år, oavsett fabrikat.

Tänker inte svära på att det är gasläcka , men låter nästan som det
(eftersom kompressorn går så torde ju den vara hel).
Kan bara säga som eviljava, har du rengjort kompressorn
och kondensorn (slingan på baksidan) från damm?
Vet inte hur försäkringsbolagen är i sverige, men eftersom det är så nytt skåp
så borde du inte åka på alltför stora avdrag om det skulle bli fråga om ett nytt skåp.

kamilenski skrev:
Det är klart att kylan söker sig ner som att varm luft stiger. Beklagar att maskiner gått sõnder. Går kanske laga på försäkrong? Eller det 3 åriga konsument skyddet? Som många inte känner till!
Men skillnaden på uppe/nere är (var) extrem. Det sitter ändå en fläkt i skåpet.

Redigerat:
eviljava skrev:
Har du rengjort kompressorn från damm. Detta bör man göra ca. 1 gång per år, oavsett fabrikat.
Totalt dammfritt.

hemmapågården skrev:
Tänker inte svära på att det är gasläcka , men låter nästan som det
(eftersom kompressorn går så torde ju den vara hel).
Kan bara säga som eviljava, har du rengjort kompressorn
och kondensorn (slingan på baksidan) från damm?
Vet inte hur försäkringsbolagen är i sverige, men eftersom det är så nytt skåp
så borde du inte åka på alltför stora avdrag om det skulle bli fråga om ett nytt skåp.
:@
Är själv böjd att tro på gasläcka.
I så fall är det bara att tippa skåpet o köpa nytt.
Tanken är väl att vitvaror ska hålla åtminstone tio år?

Det blir nog att göra som jag skulle gjort direkt, hitta på blocket för en lusing, så blir det inte så dyrt när det pajar.
Vet inte om andra fabrikat är så mycket mer att lita på, men jag framhärdar att Hoovers kyl/frys kommer jag aldrig ge en spänn för en gång till.

Kloge skrev:
Allt kan ju gå sönder utan att man måste varna. Jag har en Hoover tvättmaskin som är inne på femte året och den funkar bra
Om både kyl och frys pajar med kort intervall när de är så pass nya, tycker då åtminstone jag att en varning är fullständigt på plats.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.