Byggahus.se

Varning för Västsvenska Bygg - Anders Krahner solceller Varning !

1. M
    Medlem · 4 inlägg

malle21

Medlem
    Hej, vill avråda alla att inte anlita Anders Krahner eller Västsvenska Bygg&Måleri för något jobb. Det blir bara problem, merkostnader, tillställningar osv... . Anlitade puckon för installation av solceller och om ni vill slippa problem med västsvenska bygg så välj något annat företag. Nästan allt i kontraktet bröts. Det var så här:
    Fram tills jag signerade offerten var han jättetrevligt och hjälpsam, men efter min första betalning (för att dom skulle beställa material) sket han i nästan allt. Det var sagt att dom börjar i april och är klara i slutet av mai/början på juni. Men ingenting hände, jag bad om ett datum för starten flera gånger men fick inget. han meddelade sen att byggställningen blev stulen och dom ska köpa en ny, och det tar några veckor. ok... idag tror jag han ljög och det var bara fördröjningstaktik men då trodde jag på honom. så det blir efter sommaren. (redan 3 månader för sent). Sedan ringde han för att jag jagade honom att få ett startdatum, efter lång diskussion sa han: "jävla tur att jag spelar in samtalet, vi börja nästa vecka" och så klart hände inget. Det värsta är att det tag nästan ett år tills det blev färdig. Hans nya byggställningen hade vi i flera månader runt huset, enligt offert skulle installation ta ca 2-3 veckor.
    Det står dom jobbar i sträck, vilket dom inte gjorde. Dom var här mest i helgen på söndagar och donade fint när vi hade småbarn.
    Det står att dom inte påbörja andra jobb under tiden men det gjorde dom.
    Det står dom inte anlitar inte underentrepenörer, men det gjorde dom. Några utländska killar som kastade sina fimpar överallt i trädgården.
    Eftersom vi var mitt i en totalrenovering så hade vi enorma merkostnader eftersom vi inte kunde fortsätta och hela planen rasade, vi fick flytta fram det mesta med ett år!!!
    Dom beställde en superstor skräpcontainer på var infart som blockerade allt, och sket i att beställa hämtning, wtf dom betalar ju hyra för det ... men efter 3 månader och mycket letande hittade ett ett etikett med nummer på containern, fick ringa själv och be om hämtning. (vi kunde inte börja med garaget pga detta)
    vid leveransen av solcellerna saknades delar, vilket dröjde ännu mer.
    Vi hittade 4 kaffemuggar full med spikar, skruvar vassa och spetsiga plåtrester, och metallspån. fick köpa magneter och leta genom gräsmattan för att inte barnen skulle få i nån rostig spik.
    Dom monterade en spruken solcellspanel, men det bytte dom när JAG upptäckte det.
    Idag ser vi att plåtarbetet börja buckla sig osv...
    Elektrikern var också mycket dåligt aviserad av AK, (men själva elektrikern gjorde ett bra jobb)
    AK hade inte ens koll hur man anmäler detta hos eon, vilket är hans uppgift.
    SÅ ANLITA INTE ANDERS KRAHNER ELLER VÄSTSVENSKA BYGG ! dom beter sig som riktiga fuckers.

2. H
    Moderator · Stockholm · 43 087 inlägg

hempularen

Moderator
    Första varningsklockan: Du skall ALDRIG betala i förskott. Om ett jobb skall ta 3 veckor så måste firman kunna ligga ute med pengar för material tills jobbet är klart. Vid längre jobb, så är det rimlöigt att betala sådant som är färdigt under tiden, men ALDRIG förskott.

3. S
    Medlem · 184 inlägg
    Redan 2016 varnades vi av de s.k ANDERS KRAHNER, att denna idiot fortfarande är igång och fuskar är helt otroligt.

• Laddar…
  4. W
    Medlem · 722 inlägg
    Skriv in vite i avtalet!!!!!

5. M
    Medlem · 4 inlägg

malle21

Medlem
    precis! det var ju en större del av hela beloppet... "för att få bättre ett pris" ... ... ... lärde mig en bra läxa. men ändå skulle min varningsklocka har plingat till. bra detta är förbi, fast idag upptäckte jag en solcell som är sprucken och det är idioten Anders Krahner som ska står för granti och reperation... kommer säkert bli jobbigt igen .... hoppas att ingen annan gör affär och drabbas av västsvenska bygg shit företaget.

6. M
    Medlem · 4 inlägg

malle21

Medlem
    det står faktiskt "företaget betalar ett vite om 500kr om dagen" i avtalet jag fick av västsvenska bygg, det borde bli bra peng... fast det finns även en väder klausul och han nämde aldrig ett datum, bar muntlig att det tar 2-3 veckor. Jag kollade lite och totalt var ca 70 soldagar inom denna period, registrerade på svenska vädersationen här. Finns det då en chans att kräva tillbaka det, och mina omkostnader ca. 40.000?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.