Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Varning för Tiles R Us

1. orustinnan
    Medlem · Västra G · 93 inlägg

orustinnan

Medlem
    Köp inte klinker eller kakel från företaget https://tilesrus.se/
    En fjärdedel av de paket klinker jag hade beställt kom trasiga.
    När jag hör av mig till företaget för att reda ut de defekta varorna säger de att det inte är deras problem.
    De skyller på transportföretaget och menar att jag borde ha kollat ALLA plattor direkt. Dvs att jag skulle ha öppnat hela emballaget - som var helt och oförstört- för att kontrollera alla plattorna och öpnnat alla kartonger medan åkeri-företaget var på plats.Orimligt.
    Otroligt otrevlig kundservicen som skriker att jag borde ha läst det finstilta - där de påstår att detta står där.
    Jag har anmält dem till konsumentverket.
    Det som däremot står tydligt på deras webbsida är "nöjdhetsgaranti".
    När jag hänvsiar till deras "nöjdhetsgaranti" dvs - jag är inte nöjd med att 1/4 av plattorna är sönder, säger de att det inte gäller vid trasigt gods.
    Sicket jävla bluffföretag.

• Laddar…
  2. orustinnan

orustinnan

Medlem
    Fortsättning följer. Nu har vi packat upp alla kartongerna och ytterligare 20 plattor var trasiga, de återfanns lite här och där mellan hela plattor. Vi har nu fått beställa ett lass plattor till för ett par tusenlappar.
    Det visade sig också att Byggmax hade samma plattor men mycket billigare. Ska bli väldigt intressant att höra vilka argument de har för att deras "prisgaranti" som de skryter om inte ska gälla. Har inte så höga förväntningar på det här företaget.
    På måndag kommer jag att polisanmäla enligt VISA-kortföretagets regler och har också anmält det till Konsumentverket.

Så vill du slippa strul, välj annan leverantör - som ju också visade sig vara billigare.

3. D
    Medlem · stockholm · 366 inlägg

Danne213

Medlem
    Kommer plattorna du beställt matcha de befintliga plattorna? Ibland kan det skilja litegrann, därför man strävar att få ur samma batch.

• Laddar…
  4. orustinnan

orustinnan

Medlem
    Ja, den som det visste…! Näe, det är ju inte mycket att göra än att beställa nya plattor.
    Aldrig mer Tiles r us….

5. D
    Medlem · stockholm · 366 inlägg

Danne213

Medlem
    Nu vet jag inte vad du köpt för kakel men jag skulle reklamera allt och börjat om.

Kan bli skapliga nyansskillnader som kan reta gallfeber på en.

6. H
    Medlem · Västra Götaland · 3 041 inlägg

HEM2121

Medlem
    Som flera har skrivit, kolla alla kartongers nummer så att de kommer från samma bränning, annars blir du inte glad. Ge företaget chansen att leverera plattor från samma bränning, kan de inte det har du all rätt att returnera allt på deras bekostnad. Det är ingen ju transportskada så det kan företaget inte hävda, då hade ju syns utanpå emballaget vid leveransen. Jag har för vana att fota leveransen, ta foto på det trasiga hur det ligger i kartongen osv. Hade en fönsterleverans där leverantören hävdade att skadorna hade uppkommit senare men jag hade foto med datum och tid på skadorna när fönsterna stod på pallarna. Så vi fuåick nya fönster. Ta ett samtal med Hallo konsument också.

7. J
    Medlem · 42 inlägg
    Men inte så överraskande egentligen , jag tänkte beställa därifrån och just risken för det som hände dig är ju nackdelen med de låga priser som de erbjuder.

Chaufförer på transportbolaget är inte så dumma att de väntar på att du ska gå igenom allt.

riskerna borde du förstått innan du beställde.

i mitt fall förhandlade jag med lokala butikerna och fick ner priset till hälften av listpriset , i detta ingick frakt och garanti på hela plattor.

dm mig om ni vill ha butikens namn

• Laddar…
  8. H
    Medlem · 324 inlägg

Hullefar

Medlem
    Kan du inte göra en chargeback via VISA? Då får företaget hålla på och processa och strula.

9. C
    Medlem · 13 522 inlägg
    Nä precis. Vid de (fåtal) fall jag råkat ut för synliga transportskador har fraktbolaget dessutom vägrat ta emot en anmälan/notis om skadan och hänvisat till avsändaren. Olika fraktbolag kan väl i och för sig ha olika rutiner.

Hur som helst så, såtillvida inte TS själv beställt frakten, är det ju säljaren som ordnat med denna. Dvs. problem med frakten = säljarens problem. Jag skulle glasklart reklamera till VISA enligt konsumentkreditlagen om köpet är gjort på kortkredit och säljaren vägrar acceptera en reklamation. Någon polisanmälan är knappast nödvändigt, vad skall man anmäla för då? Bedrägeri? Det är ju en civilrättslig tvist som polisen inte har något att göra med.

10. orustinnan

orustinnan

Medlem
    Jo, det är precis det jag ska göra. Jobbigt dock att hela bygget avstannat pga detta - utöver aööt strul med dåligt företag.

11. orustinnan

orustinnan

Medlem
    tack, så gör jag. Det var Visa-kort företaget dom ville att jag gör en anmälan. Så jag anpassar mig efter dem.

12. orustinnan

orustinnan

Medlem
    näe, det är faktiskt inte mitt fel. Det är heller inget jag borde ha förstått. Det var inte ens billigast.
    Jag är inge dealare - orkar inte ringa runt för spara någon tusenlapp utan förväntar mig bara att få det jag betalar för. Dvs hela produkter. Som går att använda

13. A
    Medlem · Värmland · 1 394 inlägg

AG A

Medlem
    Så du menar att man får räkna med att hälften av varorna är trasiga, om man beställer från ett billigt säljande företag?
    Hur billigt, vild vilket pris får man skylla sig själv?

14. C
    Medlem · 13 522 inlägg
    Det jag indirekt menade var att det pekar på att det förmodligen blivit något missförstånd med kreditkortsutgivaren. Att de t.ex. tror att du vill anmäla ett kortbedrägeri snarare än göra en vanlig reklamation.

15. J
    Medlem · 42 inlägg
    jag menar att det finns en risk för att man får trasiga plattor ja, pratar av erfarenhet.
    Fick också trasiga plattor som ersattes ,

Dock Blev blåst av Ekstrands dörrar på samma problem , fick en skada på dörren och emballaget var intakt. Detta är en ful bransch

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.