Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Varning för Renovera 08 (Stockholm)

1. D
    Medlem · Stockholm · 2 inlägg

DonWeasel

Medlem
    Måste tyvärr varna alla för en hantverkare som jag anlitade Vintern 2014.

Jag anlitade innehavaren XXXX XXXX, eller Micke som han ville bli kallad.
    Uppdraget bestod av att renovera kök och badrum.
    Han var väldigt vältalig och inställsam.

Arbetet gick väldigt fort, men tyvärr blev det också mycket slarv, skador uppkom också på badrumsskåp, dörrfoder m.m , Dålig målning, ingen känsla för kvalité och enligt andra fackmän som tittat inte alls proffsigt utfört.

Det som återstod på jobbet var att montera en glasskiva, tapet.
    Och det försäkrade han mig om att han skulle lösa inom 2-4 veckor.

Sedan slutade han höra av sig, skyllde på massa saker men jag kunde se på facebook att arbetet fortsatte hos andra kunder.

Det absolut värsta var att ALLA kvitton på allt material, garantibevis m.m
    KOM BORT MED POSTEN. enligt XXXX!
    Han hade alltså postat dessa värdehandlingar med vanlig post utan att ha kopior.

Kort efter den icke slutförda renoveringen så blev bänkskivan i ek fuktskadad pga. att han inte hade tätat ordentligt överallt vid diskho osv...

Jag måste alltså köpa en helt ny bänkskiva och montera den. + åtgärda det andra han lämnat efter sig. Han säger att han ska ersätta mig, men kräver mig på kvitton på åtgärdsarbetet som motprestation.

Jag har sagt att han kan få det om han vill men då EFTER att jag fått ersättning av honom för det som är trasigt. Jag har INTE krävt honom på allt småfix och annan skit han ställt till med trots att jag borde göra det.

Är väldigt ledsen och besviken då jag litat på honom.

Tyvärr kostar det också en hel del pengar och tid för mig!

Detta är sant, kontakta mig om ni vill så kan jag berätta i detalj hur han arbetar.

2. N
    Medlem · Stockholm · 273 inlägg

Napster

Medlem
    Betalade du innan jobbet vart slutfört?

3. Bästa svaret

H
    Moderator · Stockholm · 46 345 inlägg

hempularenPremiumikon: Hand

Moderator
    Jag tittade lite på firmans hemsida. Jag kan inte hitta någon som helst information om företaget, det finns vare sig namn på företaget, eller organisationsnummer på hemsidan. Kort sagt ingenting överhuvudtaget som indikerar att detta är ett företag med F-skatt momsredovisning osv. Namnet Renovera 08 är en webdomain. men inget registrerat företagsnamn.

Rent allmänt tycker jag man bör varna för den typen av företag som inte vågar presentera sitt riktiga namn. Det gör det väldigt mycket svårare att undersöka om företaget är vettigt att göra affärer med.

På den enda referensbild jag lyckades öppna på deras hemsida finns en avvikelse från reglerna i säkert vatten. I duschen kommer rör till hela badrummet ut ur väggen. I duschen får inga andra genomföringar finnas än golvbrunn och anslutning till duschblandare. Detta är dock en vanlig, nödvändig avvikelse, som man kan hantera med en avvikelserappoort i kvalitetsdokumentet. Men det inger ju inget vidare förtroende att visa en avvikelse som "gott exempel".

4. oobum
    Medlem · Årsta, Stockholm · 1 291 inlägg

oobum

Medlem
  5. M
    Medlem · 1 inlägg

Micke Sverige

Medlem
    Hej
    Han är oseriös och väldigt arg grabbe. Han kan varken jobbet eller bemötande. Ingen certifikat och jobb kännedom.

6. D
    Medlem · Stockholm · 2 inlägg

DonWeasel

Medlem
    Uppdatering 2019-01-21
    Idag ringde "Micke Sverige" till mig igen, 4 år senare, och med en ansträngd stämma beklagade han sig över att det inte gått så bra i livet för honom.

Enligt honom själv har han insjuknat och måste sälja Företaget "En enskild firma!?"
    Han bad mig av den anledningen att ta ner denna negativa recension av hans förehavanden.

I ett SMS senare under dagen skriver han sedan, jag citerar:
    -"Tack för ditt insats! Jag ber såååååå mycket om ursäkt.
    Du är bättre människa än många ( jag) Åter igen! TACK. Renovera08."

Jag bad företaget upphöra all fortsatt kontakt. Och jag finner det så klart mycket beklagligt om detta stämmer men kan inte göra något annat än att låta detta omdöme ligga kvar.Om företaget gör rätt för sig kommer jag givetvis att uppdatera tråden med detta.

Med vänlig hälsning.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.