Byggahus.se

varning för plattmäster i Skåne...

1. M
    Medlem Nivå 8
    Tyvärr har vi anlitat denna firma till att lägga sten på vår uppfart. Arbetet gjordes i februari, och redan efter några veckor började det bli problem. Vi kontaktade firman, och ägaren var då i Thailand men dök upp i maj till Sverige, Vi har ringt flera gånger, mailat mm. Jag kommer naturligtvis och åtgärdar felen har vi fått till svar flera gånger...Till slut var måttet rågat och vi skickade ett brev med hot om ARN mm. Då besökte han oss och sa att han skulle åtgärda felen, sedan blev det kallt och då kunde han inte komma men så snart vädret tillät det skulle han komma. Nu har det gått 6 veckor sedan sista kontakten och vi har nu fått ett mail att Per Plattmäster är i Thailand, och att hans arbetare kan fixa problemet men att vi måste själva fixa stenmjölet. När han kommer tillbaka från Thailand kommer han inte att fortsätta med firman...Vi har naturligtvis betalat vitt och har 2 års garanti på arbetet...

Det finns visst fler firmor som har samma namn, den jag menar är denna
    http://plattmaster.se/

2. A
    Medlem · Nivå 11
    Vari består problemen då, lite svårt att se på bilderna tycker jag.

/A

3. M
    Medlem Nivå 8
    Vi har svackor där vi får lätt in en tändsticksask på vissa delar av uppfarten. Vattenpasset är 180 cm...(mittersta vänstra bilden)
    Stenarna sitter kloss vid grunden( bilde längst ned)
    Limmet är kletat ovanpå stenarna och har lossnat( nedersta högra bilden)
    trappan till huvudingången är idag en båge och stenarna har sjunkit och svajar för närvarande.( översta högra bilden)
    Vissa trappsteg har sjunkit så att man får in tändsticksaskar under passet, alltstå halva delen rakt men nedre delen har skjunkit..(översta vänstra bilden)

hoppas att det blir lättare att förstå..