Byggahus.se

varning för parkettbutiken.se/parkettstudion.se

1. J
    Medlem · Stockholm · 343 inlägg

John77

Medlem
    jag vill varna för parkettbutiken/parkettstudion (samma företag med besökskontor på walingatan i stockholm). Jag köpte enstavigt parkettgolv från dem för ca ett år sedan. Efter ett tag sprack ett par av golvtiljorna vilket jag påpekade för säljaren, efter många om och men så kom parkettbutikens säljare och inspekterade skadorna. Han lovade att skadorna omedelbart skulle åtgärdas på deras bekostnad. Nu har det gått 4 månader sedan dess. I 2 månader har jag försökt få tag på parkettstudion via telefon och mail men de svarar inte och återkommer inte på mina mail. Jag proovade skicka ett mail från en kollegas mail på en av deras annonser och då fick jag svar omedelbart. Mitt tips är att undvika parkettbutiken/parkettstudion och välja andra leverantörer som gör rätt för sig och bryr sig om sina kunder!!!

2. nattugglan11
    Medlem · 1 074 inlägg

Re: varning för parkettbutiken.se/parkettstudion.s

Bra initiativ!!! Upp med alla skojare på internet!!! Hoppas han får stänga sin butik snarast!! Skojare skall sitta bakom galler!

Vänd dig till ARN, men rädsla för att de inte har med hantverksprylar att göra. Annars kanske du kan vända dig till annat företag? Byggbrachen brukar ju ha vissa föreningar och dylik som håller koll på saker och ting. Jag vände mig till ett golvförbund när jag ville sätta press på en golvskojare som inte hade lackat mitt nyslipade golv tillräckligt, då blev det gjort snabt.

Kolla om din skojare är medlem i någon förening eller förbund och kontakta dem. Skriv till Plus! Lovar de finner intresse i din historia.

3. J

John77

Medlem

Nu har parkettbutiken lovat återkomma under dagen för et tid då reparatör ska komma, får se om de håller vad de lovar

4. nattugglan11
    Medlem · 1 074 inlägg

Toppen! Hoppas de fixargolvet!

5. J

John77

Medlem

Fick ingen återkoppling igår trots att parkettbutikens säljare lovade återkomma med en tid då repartör skulle komma, dax att fortsätta jaga säljaren *suck* Hatar folk som lovar mer än de levererar

6. nattugglan11
    Medlem · 1 074 inlägg

Nå, kollade du om företaget är medlem i någon golvförbund el liknande? Annars kan du nog inte ränka med så mycket hjälp.

7. J

John77

Medlem

Idag hade jag inga möten på jobbet, så jag gav mig den på att komma fram till parkettbutikens säljare, så jag ringde honom var 20:e minut i 4 timmar utan att han svarade, sen fick jag ett sms med kontaktuppgifter till en firma som ska laga mitt golv. Jag har pratat med en kille där och han påstod att han skulle kolla på golvet i morgon...

Så nära att få mitt fel åtgärdat har jag aldrig varit *skratt* men jag kommer definitivt inte vara övertygad på att golvet kommer bli åtgärdat förrän det är färdigt

8. J

John77

Medlem

Nu har det i alla fall varit en repatartör/golvläggare och tittat på skadorna, han mummlade något om att "jag kommer och fixar golvet nästa vecka, tror jag..."

9. M
    Medlem · 1 inlägg

mrsA

Medlem

oj oj, inte en till....
    vi har jagat dem med blåslampa i ett år nu. Men de har fortfarande inte åtgärdat det dem lovat. Hela golvet har spruckit!
    Det värsta är nästan att de varje gång vi får tag i dem lovar lika mkt.

Vi har nu pratat med konsumentrådgivaren. Hennes tips är att skicka ett rekommenderat brev till dem där man skriver " är inte golvet bytt inom xx datum går jag vidare till ARN". innan man gjort det kan man nämligen inte stämma dem.
    Enligt konsumentköplagen är de skyldiga att byta en felaktig vara 2 år efter köpet. Jag är rädd att de förstöker förhala allt i 2 år...

10. M
    Medlem · 893 inlägg

Det verkar som att ingen text kom med i parkettstudions inlägg eller?

11. J

John77

Medlem

Mitt golv har nu blivit lagat, dock har det tagit väldigt lång tid och jag har fått påminna, tjata, påminna och gnälla innan något hände, förhoppningsvis så blir det inga nya sprickor i golvet så att jag slipper framtida kontakt med parkettbutiken/parkettstudion

12. M
    Medlem · 893 inlägg

Så om du vore egenföretagare och använde x antal timmar för att tjata, påminna och gnälla, var det samma sak som att inte tjäna pengar på dessa x timmar. Verkar som att kvm priset då blev betydligt högre för parkettgolvet än vad parkettbutiken/parkettstudion skrev i annonsen...

13. J

John77

Medlem

Det är sant men tid är pengar för mig också, den tid jag använt för att tjata, påminna och gnälla hade jag kunna använda till att bygga på mitt hus eller tilbringat på jobbet

14. C
    Medlem · Stockholm · 4 inlägg

Carl Mero

Medlem

Kan bara instämma i klagolåten

Parkettstudion / parkettbutiken är nog tyvärr inte rätt företag att välja vid köp av golv. De behandlar sina kunder på ett oerhört nonchalant och oseriöst sätt om problem uppstår efter leverensen av golvet. Vi har i snart ett år kämpat för att få ett söndersprucket golv utbytt. De går sällan att nå på telefon. De ringer inte upp som de lovat. De besvarar inte mail. Enda möjligheten att nå dem är att åka till butiken. Undvik dem, det är mitt råd till alla som ska köpa golv. Skulle ni trots det köpa golv av dem så se till att det är ett välkänt märke, annars kommer ni kanse snart befinna i er i en situation som jag inte skulle önska min värste ovän.

15. J

John77

Medlem
    Vill bara upprepa varningen för parkettbutiken, har fått fler spruckna golvtiljor och nu har det gått ett halvår kantat av tomma löften utan att något har hänt

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.