Byggahus.se

Varning för IKEAs måttanpassade köksdelar

1. T
    Medlem Nivå 10
    Jag är jättenöjd med de bänkskivor jag köpt av Ikea. Tråkigt att svartmåla för ett misstag...

2. Ögonfröjd
    Medlem Nivå 6
    Det är tyvärr standard, jag har sålt bänkskivor på flera olika företag. På alla är det samma sak man kommer aldrig före i kön tyvärr.

• Laddar…
  3. C
    Medlem · Nivå 6
    För att ts la sin order innan de andra och fortfarande inte fått det han beställt

4. D
    Medlem Nivå 6
    Ja det blir ju orättvist annars... om en ska lida ska alla.

5. C
    Medlem · Nivå 6
    Så ser inte jag på det. Lägger jag en order vill jag ha den innan den som la order 6 veckor efter mig. Man får ju ta kunderna i den ordningen de kommer.

6. D
    Medlem Nivå 6
    Så du accepterar gärna att få vänta lite extra Iänge bara för att dom gjorde fel och behöver göra om lita andra kunders saker först...det är fint av dig.

7. H
    Medlem · Nivå 7
    Jag skulle inte acceptera det nej, men jag skulle definitivt inte acceptera att hamna sist i kön för att de har gjort bort sig. Har de gjort fel så får de se till att lösa det så snabbt som bara möjligt och jag skiter fullkomligt i om de inte har planerat in lite luft i schemat så att övriga kunder drabbas. Utan då får de stå där med hundhuvudet och be alla andra kunder om ursäkt. Drar det ut för länge innan de andra kunderna får sina varor så har de ofta möjlighet att avbryta beställningen om de är missnöjda

Om min icke levererade order hamnar längst bak i kön vid varje misslyckad leverans så kan jag få vänta 18-24-32 veckor utan att ha fått den vara jag har beställt. Hur många gånger ska de få försöka lösa problemet och lägga mig sist i kön för varje försök? 1? 2? 5? 10?

8. Johannes Carlsson
    Allvetare · Nivå 18
    Grejen är att det blir extremt mycket krångel och stör produktion och kvalitet om man skall ändra redan lagda ordrar och arbetscheman.

Jag är grymt nöjd med mina måttbeställda bänkskivor med monterad underlimmad ho. Blev perfekt och på utsatt tid! Det hade det troligtvis inte blivit med en liten firma. Tajta gränser ger mer konsekvent resultat och lägre pris

9. D
    Medlem Nivå 6
    Du vill men du vill inte. Osäker på lösningen då. Tror även det stårTS fritt att även häva sin order men det ska jag låta vara osagt.

10. kapten_krok
    Husägare Nivå 9
    Jag tror dock det är en förhandlingsfråga. Är man tillräckligt hård och inte ger sig så brukar de flesta ge med sig. Har en byggkontakt som alltid lyckas få bra leveranstider av företag där vi annars alltid får vänta. Så nog går det.

11. H
    Medlem Nivå 8
    Det är väl för fasen Självklart att man först hjälper de kunder som har stått klart i kön om man som företag har gjort bort sig!!!

Hur fan ska man kunna planera och bygga om 6 veckor plötsligt blir TOLV?

12. D
    Medlem Nivå 6
    det är ju inte riktigt så att köket behöver vara oanvändbart de nästkommande 6 veckorna finns andra lösningar att ta till. En bänkskiva går att köpa på vilken byggmarknad som helst. Lös problemet själv ställ sen de krav du har på merkostnader gentemot den leverantör som gjort bort sig i det här fallet Ikea. Eller sitt där i sex veckor handfallen om man nu gillar att vara martyr. Har fortfarande noll förståelse för hur du/ni merparten här tycker det finns någon som helst rättvisa i att nästkommande kunder ska drabbas av försening pga av att något sånt här sker. Man kan även ställa frågan till sin leverantör hur dom hanterar när sånt här sker inna man genomför köpet, Ikea skulle säkert säga precis som det är. Skulle dom tappa kunder tror du?? Kanske inte är dit man vänder sig som köksintressent om det är en hög servicenivå man uppskattar snarare prislappen. Väldigt få skulle byta leverantör av den anledningen och även om dom gjorde det skulle även nästa leverantör lida av samma problem och nästa och nästa tills du till slut hamnar hos en lokal snickare som bygger om köket åt dig och om det blir ngt bekymmer väljer att ställa sig i snickeriet en fredagkväll och gör om de misstag som uppkommit för att kunna komma ut nästkommande måndag för att göra rätt för sig.

13. D
    Medlem Nivå 1
    Jag håller med dig i ditt resonemang.
    Kontentan av det hela blir ju att Ikea med ovanstående resonemang skulle få sätta 6-15 veckors levtid från början och det är ingen en kund vill ha.

14. 13th Marine
    Renoverare · Nivå 20
    Kunden med den trasiga skivan är ju fortfarande först i kön, de har ju ännu inte fått sin vara levererad.

Med resonemanget att man bör ställa sig längst bak i kön, får ju tillverkaren bara incitament att skicka ut varor man redan från början ser blev fel, för att köpa sig tid. Eller ska man räkna med 6 nya veckor om de i kvalitetskontrollen upptäcker att det blev fel? "Hej vi gjorde fel på din skiva, så du hamnar längst bak i kön igen".

15. W
    Medlem Nivå 3
    Alla kan göra ett misstag..
    Kvaliteten på ett företag kryper fram när man ser hur man hanterar dessa "misstag..när de händer...

• Laddar…