Startat denna tråden för att förhoppningsvis minska antalet fuskare, bedragare, svin och oseriösa hantverkare.
Jag har själv varit drabbad av oseriösa och även kategorin svin av hantverkare.
Såklart har jag dock haft flera helt okej med genom åren då jag ändå levt mer än halva livet.
Tänker inte lista den jag har på svin kategorin då det inte är helt avslutat.
Men jag var dock på en förberedande rättegång i Halmstad tingsrätt för några år sedan för att lära mig om hur det går för andra i liknande sits.
Byggföretaget heter Nidles bygg och drivs av Tom Nidle. Jag pratade även med paret som hade byggt hus med honom och man förstod rätt snabbt att han var ett riktigt lågvattenmärke.
De hade betalat 15% över överenskommet pris och ändå ville han ha 500 000 kr till. Paret hade inte lagt till nått och fakturorna stod bara klumpsummor med arbete/material. Helt omöjligt att följa vad de hade betalat för.
Snickaren hade tydligen byggt ett enormt stall o lägenhet i samma period med samma hantverkare som paret påpekat, men det hade han förnekat.
Paret hade dock hittat massor av bilder på Facebook där han hade lagt upp på stall och lägenhets bygget.
Hans fru jobbar tydligen i tingsrätten med så han verkar ha satt detta i system vid flera tillfällen.
Deras advokater hade tydligen kollat upp honom.
Men han visste som sagt vad han höll på med då han krävde att det skulle vara 3 domare på rättegången. Parets hemförsäkring var därmed slut och risken för stor så de förlikades på 200 000 kr. Aldrig sett en så arg advokat som parets.
Hans namn dök nämligen upp då min kollegas son hade anlitat honom innan detta och då hade han också hotat med 500 000 kr och att det skulle bli rätten om han inte betalade. De hade tydligen betalt en del svart i kontanter och hade en bild på detta. Han skickade då den bilden och hotade med att skicka den till skatteverket. Så efter det så var iaf de klara med varandra.
Är det fler som har varit med om samma eller liknande hantverkare i Halland tex som kan dela med sig?