• Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Jag fick ett sådant brev till företaget nyligen, de hade ”anledning att tro” att jag saknar bygglov för skylt eller vepa 😂 Jag har ingen skylt eller vepa…

Synd att det inte fanns något ”porto betalt” svarskuvert. För ett gäng år sedan fick jag liknande bluff-brev där man skulle fylla i någon blankett och skicka in. Jag kollade med Postnord och de sa att man kan skicka upp till 2 kg och mottagaren får betala portot för den vikt man skickar. Jag fyllde en liten låda med drygt 1 kg grus som blivit över från dräneringen, tejpade fast det förbetalda svarskuvertet utanpå och postade 😈

• Gilla
  • Haha
HenrikHuslöse och 25 till
  • Laddar…
Helt rätt!

Det andra kilot hade jag nog fullt upp med väl begagnad kattsand

• Haha
  • Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
V Vardagsrum skrev:
Helt rätt!

Det andra kilot hade jag nog fullt upp med väl begagnad kattsand
Jag såg en film på sociala medier där någon skickade sina trasiga stinkande gympadojor 😄

Tyvärr har vi inte katt, annars hade jag kunnat spara gruset 😁 Man får bara se till att plasta in ordentligt så att inte Postnords personal drabbas i onödan. Det var även därför jag bara skickade precis över högsta portogränsen (1 kg) 🙂

Jag frågade uttryckligen Postnord om det är okej att skicka tex två kg grus med svarskuvertet tejpat på lådan, och fick så prydligt och seriöst svar att jag fick en känsla av att någon där tyckte att det är en riktigt bra idé 😁

• Haha
  • Gilla
  • Älska
TRJBerg och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.