Byggahus.se

Varning för Bygghemma.se

1. Demmpa
    Husägare · Nivå 22
    Jag får också väga upp den negativa kritiken.
    Den 16/11 fick vi en leverans av badrumsmöbler, bla kommod, inga synliga skador utvändigt.
    1/12 packade jag upp kommoden och synade den, inga synliga skador.
    11/12 plockade jag ur alla lådor mm och själva kommoden hängdes upp, lådorna stod kvar i vardagsrummet.
    Kvällen den 18/12 monterade jag i lådorna, öppnade/stängde lådorna några ggr.
    Kvällen den 19/12 skulle jag montera handtagen och såg att fronten på ena lådan krackelerat i en stjärna.

Ringde kundservice fredag 21/12 och gjorde en reklamation, fick ett mejl där dom ville ha lite bilder mm.
    Svarade samma dag med bilder och förklaring.
    Söndag 23/12 får jag mejlsvar att dom lagt in infon i ärendet.
    Fredag 28/12 får jag mejlsvar att ny lådfront ska skickas.

Tyvärr så hittar jag inget mejl/sms med leveransbekrästelse/bokning av leveransdag men jag vet att lådfronten kom fort.

Med tanke på att det var precis innan jul jag gjorde reklamationen så tog det bara några arbetsdagar med hela reklamationshanteringen.

2. F
    Medlem Nivå 3
    Jag betalat vanligtvis med faktura men då jag hade en utestående skuld (bestriden faktura för leveransen som aldrig dök upp), så betalades den här ordern med kreditkort. Bygghemma har sagt att dom ska betala tillbaka pengarna så dom kommer väl vilket år som helst. Jag tror att jag får svårt att hävda att Mastercard ska kreditera ordern med tanke på att bygghemma säger att dom ska betala tillbaka pengarna. Det är också bara 1500 kr kvar att kreditera så orkar inte hålla på och jaga.

Den trimmer jag köpt från bygghemma gick för övrigt sönder för ett par veckor sedan. Lämnade den till den lokala handlaren som skulle fixa det på garantin men då bygghemma envisas med att skicka länkar med orderinnehållet som dom sedan tar bort så har jag inget kvitto. Den lokala handlaren skulle fixa det ändå direkt via Husqvarna men det var en återvändsgränd då bygghemma registrerat trimmern i Danmark och således inte kan åtgärdas på garantin i Sverige..

Man kan tro att jag överdriver men jag har snarare utelämnat info kring hur jobbigt det varit att ha med bygghemma att göra.

3. Appendix
    Medlem · Nivå 12
    Jag är alltid förvånad över hur många som har en dålig order med ett företag. Kanske tillochmed bestriden faktura eller andra pågående tvister.

OCH SÅ LÄGGER MAN EN NY ORDER TILL SAMMA BOLAG :rofl::crysmile:

Vill påpeka det gamla engelska talesätter:
    Fool me once; Shame on you
    Fool me twice; Shame on me

I Sverige pratar vi väl om brända barn som skyr elden :D

Rösta med fötterna. Om du inte gillar ett bolag: HANDLA INTE DÄR DÅ!
    Ursäkta mitt skrikande med versaler. Men en del.....

4. F
    Medlem Nivå 3
    Det är ett sätt att se det på. Jag vill gärna ge bolag chansen att visa att man lär sig av misstag. Med din inställning så blir det snabbt ganska få bolag kvar att handla från. Men det kanske är en önskvärd situation för vissa.

Fakturan var för övrigt inte bestriden pga tvist, utan enbart för att förfallodatumet var innan jag hade mottagit varorna, vilket bygghemma höll med om.

Den här tråden handlar inte om att gnälla utan att ge andra konsumenter chansen att ta informerade beslut.

5. Appendix
    Medlem · Nivå 12
    Har du så ofta problem med företag? Nu blir jag nyfiken :D

• Laddar…
  6. F
    Medlem Nivå 3
    Ja, det verkar så. Tyvärr så finns det ju bara en gemensam nämnare i problematiken... :)