8 412 läst · 8 svar
8k läst
8 svar
Varning för Ängelholms Bygg
2 konkurser på ett år och förmodligen på gång att starta upp igen.
Mängder av missnöjda kunder i kölvattnet.
http://hd.se/angelholm/2012/01/19/dromhus-pa-jordgubbsfalt-blev/
Förmodligen kommer någon del av nya firmanamnet att innehålla Ängelholms Bygg igen, eftersom det gjort det efter tidigare konkurs.
Andreas Ahlqvist heter frontmannen.
Mängder av missnöjda kunder i kölvattnet.
http://hd.se/angelholm/2012/01/19/dromhus-pa-jordgubbsfalt-blev/
Förmodligen kommer någon del av nya firmanamnet att innehålla Ängelholms Bygg igen, eftersom det gjort det efter tidigare konkurs.
Andreas Ahlqvist heter frontmannen.
Moderator
· Stockholm
· 53 027 inlägg
Vi får hålla tummarna att det stämmer. Jag tycker att det fanns lite konstigheter i artikeln, säljaren hävdar att entrepenören hade bra referenser, samtidigt fanns det kommentarer under artikeln som visade att det fanns fler misslyckade byggen.
När det sedan visar sig att säljarens egen byggfirma skall återuppbygga huset nu så reagerar jag med misstänksamhet. Om han har en egen byggfirma så borde han ha såpass bra kontakter i branschen att han inte missat de dåliga omdömmena om entrepenören. Dessutom så fanns det ju varningssignaler på ett tidigt stadie om fel vid grundläggningen, återigen en engagerad och kunnig byggare/säljare borde ha reagerat redan då.
När det sedan visar sig att säljarens egen byggfirma skall återuppbygga huset nu så reagerar jag med misstänksamhet. Om han har en egen byggfirma så borde han ha såpass bra kontakter i branschen att han inte missat de dåliga omdömmena om entrepenören. Dessutom så fanns det ju varningssignaler på ett tidigt stadie om fel vid grundläggningen, återigen en engagerad och kunnig byggare/säljare borde ha reagerat redan då.
Moderator
· Stockholm
· 53 027 inlägg
Tittar man på allabolag.se så ser inte jag något samband. Men det hindrar ju inte att det ändå är samma personer som står bakom.
Företaget har bytt namn igen och heter numera Syll & Byggtjänst med samma frontman.
Arbetena som utförs är katastrof.
Låga priser för att sedan när nog dubbla priserna när dom väl har påbörjat arbetet.
Varning
Arbetena som utförs är katastrof.
Låga priser för att sedan när nog dubbla priserna när dom väl har påbörjat arbetet.
Varning
Liknande trådar
-
Varning för Parkettbutiken.se
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Varning för Mr Urban Bygg, enligt dom i Stockholms tingsrätt.
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Varning för oseriöst besiktningsföretag, Besiktagruppen
Köpa & Sälja hus -
Varning för Länsförsäkringar,
Försäkringar -
Kraftig varning för Teknos Woodex Aqua Classic lasyr!
Färg, Måla & Tapetsera