Byggahus.se

Varnar för brister i hemförsäkringar

1. Redaktionen
    På konsumentens sida · 2 706 inlägg

Redaktionen

På konsumentens sida
  2. C
    Medlem · Norra Halland · 3 365 inlägg

cecar33

Medlem
    Vilken rubrik
    Det var kanske en nyhet för 10 år sedan.
    Det är väl dessutom betydligt bättre om man plockar ihop dom delar man själv behöver försäkra. Varför skall jag betala för Golfutrustning,om jag inte spelar golf, lika med reseförsäkring om jag inte reser eller om jag reser på andra typer av resor där den ändå inte gäller eller cykel om jag ändå inte har någon. Däremot borde man kunna enas om vad man kallar försäkringarna, inte bara stor, mellan och liten, utan en standardiserad grundförsäkring och sedan ett antal tillval som hör till det direkta boendet lgh/villa och inte har egna försäkringar såsom djur bil,båt,mc,etc.
    Annars så är det bara att i vanlig ordning läsa temtioelva sidor finstilt om man vill vara på den säkra sidan.

3. Marlen Eskilsson
    Administrator · Skåne · 6 633 inlägg

Marlen Eskilsson

Administrator
    Jag fick ett pressmeddelande om det från Konsumentverket idag, så jag uppfattar det som något de just upptäckt.

4. hsd
    Medlem · Kalmar län, Östra Götaland · 4 338 inlägg

hsd

Medlem
    Bra det gäller att vara på sin vakt eftersom försäkringsbolagen är duktiga på att smussla bort försämringar i skyddet

5. AndersPS
    Renoverare · Skåne · 1 780 inlägg

AndersPS

Renoverare
    Finns det någon länk till utförligare information hos KO?

6. KnockOnWood
    Grundstött · Halland · 27 896 inlägg

KnockOnWood

Grundstött
  7. elpaco
    Nybyggare · Västra Götaland · 4 077 inlägg

elpaco

Nybyggare
    Jag tycker det är en bra artikel, och rubrik. Det jag väntade på vid läsning var dock den jämförande tabellen, alt en länk till en sådan.

8. Hemmakatten
    Medlem · 12 113 inlägg
    Den här artikeln handlar väl endast om hemförsäkring, inte om villa/husförsäkring. En viss skillnad. Som husägare behöver man ha båda försäringarna eller rättare sagt så ingår hemförsäkringen i en villaförsäkring. Vore intressant om KV undersökt hur det står till med villaförsäkringarna. Anar dock att det är lika stor skillnad där också.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.