Hej, fÄtt mitt nya varmvattenberedare(CHB 2027-5) Nibe compact .
VÀnligen se bild . Droppar vatten lite dÄ o dÄ och tror att det kommer dÀr jag markerat i bilden nedan. Vad gör man Ät detta?
Med vÀnliga hÀlsningar

• Rörkoppling med blĂ„ ringmarkerad detalj, röd ventil och svart spak under skĂ„p. Fokus pĂ„ koppling.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B
Ser vÀl ut som sÀkerhetsventilen, om jag inte ser? Den ska droppa i samband med att den vÀrmer vatten. Det ska finnas ett rör till avlopp frÄn den.

• Gilla
stugfar
  • Laddar…
Krilleman
Att det droppar frÄn sÀkerhetsventilen Àr det trots allt ett bra tecken.
Droppet ska dock upphöra nÀr man inte tar varmvatten och beredaren Äter Àr uppe i temperatur.
Kallt vatten tar mindre plats Àn varmt. NÀr vatten vÀrms mÄste volymen expandera nÄgonstans.

SÄ droppar det direkt pÄ morgonen nÀr ni vaknar Àr nÄgot fel.

B BSOD skrev:
Ser vÀl ut som sÀkerhetsventilen, om jag inte ser? Den ska droppa i samband med att den vÀrmer vatten. Det ska finnas ett rör till avlopp frÄn den.
Tusen tack för ditt svar :). Är det ett special rör?

Krilleman Krilleman skrev:
Att det droppar frÄn sÀkerhetsventilen Àr det trots allt ett bra tecken.
Droppet ska dock upphöra nÀr man inte tar varmvatten och beredaren Äter Àr uppe i temperatur.
Kallt vatten tar mindre plats Àn varmt. NÀr vatten vÀrms mÄste volymen expandera nÄgonstans.

SÄ droppar det direkt pÄ morgonen nÀr ni vaknar Àr nÄgot fel.
Hej! Tack för ditt svar! Droppar lite gran dÄ varmvatten anvÀnda lite dÄ och dÄ :) Àr det ett speciellt rör man ska lÀgga till?

B Ahmmas skrev:
Nej, det Àr helt enkelt för att leda vattnet till nÄgot stÀlle dÀr det inte Àr ett problem att det droppar. :)

• Gilla
bullred
  • Laddar…
Krilleman
B Ahmmas skrev:
Absolut inte, det Àr bara ett helt vanligt 15mm kopparrör som kopplas pÄ utloppet.

Men av nÄgon anledning saknas klÀmring & mutter pÄ sin sÀkerhetsventil.

Gamla reglerna för detta "svallerrör" var max tvĂ„ st 90Âș böjar pĂ„ denna ledning, och max tvĂ„ meter lĂ„ngt
.
Typ sÄhÀr ivÀg till en golvbrunn.

VÀrmeledningar med ventiler och instÀllningsratt, smutsiga och anvÀnda, underhÄll krÀvs, inomhus VVS-setup.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Älska
bullred
  • Laddar…
Klicka hÀr för att svara
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.