Hej, fÄtt mitt nya varmvattenberedare(CHB 2027-5) Nibe compact .
VÀnligen se bild . Droppar vatten lite dÄ o dÄ och tror att det kommer dÀr jag markerat i bilden nedan. Vad gör man Ät detta?
Med vÀnliga hÀlsningar
VÀnligen se bild . Droppar vatten lite dÄ o dÄ och tror att det kommer dÀr jag markerat i bilden nedan. Vad gör man Ät detta?
Med vÀnliga hÀlsningar
Att det droppar frÄn sÀkerhetsventilen Àr det trots allt ett bra tecken.
Droppet ska dock upphöra nÀr man inte tar varmvatten och beredaren Äter Àr uppe i temperatur.
Kallt vatten tar mindre plats Àn varmt. NÀr vatten vÀrms mÄste volymen expandera nÄgonstans.
SÄ droppar det direkt pÄ morgonen nÀr ni vaknar Àr nÄgot fel.
Droppet ska dock upphöra nÀr man inte tar varmvatten och beredaren Äter Àr uppe i temperatur.
Kallt vatten tar mindre plats Àn varmt. NÀr vatten vÀrms mÄste volymen expandera nÄgonstans.
Hej! Tack för ditt svar! Droppar lite gran dÄ varmvatten anvÀnda lite dÄ och dÄKrilleman skrev:
Att det droppar frÄn sÀkerhetsventilen Àr det trots allt ett bra tecken.
Absolut inte, det Àr bara ett helt vanligt 15mm kopparrör som kopplas pÄ utloppet.B Ahmmas skrev:
Men av nÄgon anledning saknas klÀmring & mutter pÄ sin sÀkerhetsventil.
Gamla reglerna för detta "svallerrör" var max tvĂ„ st 90Âș böjar pĂ„ denna ledning, och max tvĂ„ meter lĂ„ngt
.
Typ sÄhÀr ivÀg till en golvbrunn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka hÀr för att svara
Liknande trÄdar
-
Varför rinner det frÄn varmvattenberedaren?
VĂ€rmepumpar -
LĂ€ckande varmvattenberedare med rost
Vatten & Avlopp -
Hur Àr det ok att vvsmontör tömmer 300 l varmvattenberedare
Vatten & Avlopp -
Varför gÄr elen nÀr varmvattenberedaren körs?
El -
Installera varmvattenberedare till vedpanna
Vatten & Avlopp