1 955 läst ·
22 svar
2k läst
22 svar
Varför funkar det inte? Plejd + hide a light core smart 45
Från plejden + till spoten +, från spoten - till Plejd -.
Ska koppla på en till spot men ville bara felsöka lite för att jag inte får igång de så provar bara med en.
Är det rätt kopplat?
Ska koppla på en till spot men ville bara felsöka lite för att jag inte får igång de så provar bara med en.
Är det rätt kopplat?
Yes de har jag
Moderator
· Stockholm
· 56 240 inlägg
Exakt vad är fel? Inget ljus alls? Även om du tänder med appen?
Eller är det bara brytaren som inte fungerar.
Eller är det bara brytaren som inte fungerar.
Inget ljus alls, har testat att enbart koppla en spot med synliga trådar för att se att de inte finns brott. Hör att plejden är igång och att den tystnar när jag släcker i appen samt startar när jag sätter på i App. Har kopplat bort strömbrytare helt bara för att testa med app.H hempularen skrev:
Moderator
· Stockholm
· 56 240 inlägg
Och den har varit inställd på 350mA hela tiden? Om den matat ut 12 eller 24V ens i någon sekund så är lampan troligen bränd.
Produkter som diskuteras: "multimeter"
Multimetrar
Multimetrar är mångsidiga instrument som används inom elektronik och elteknik för att mäta olika parametrar som ström, spänning och resistans. De kan vara digitala eller analoga och är ett oumbärligt verktyg för alla som regelbundet
Läs mer
Moderator
· Stockholm
· 56 240 inlägg
Enda sättet jag kan komma på är att koppla in den mot en annan driver.
Möjligen att man kan testa med batterier. Men du behöver nog 5-6 V, och ett motstånd som begränsar strömmen., typ. 100 Ohm.
Möjligen att man kan testa med batterier. Men du behöver nog 5-6 V, och ett motstånd som begränsar strömmen., typ. 100 Ohm.
Moderator
· Stockholm
· 56 240 inlägg
Lite skumt att du säger att du hör när Plejd är på. Jag har en sådan också och har inte tänkt på att den låter. Kan möjligen tyda på kortslutning.
Ok, tack för dina svar, mycket uppskattat.H hempularen skrev:
Den låter som en mygga typ och ljudet ökar när jag dimrar(som inte funkar).H hempularen skrev:
Moderator
· Stockholm
· 56 240 inlägg
Jag hör inget sådant ljud från min. Eller så är jag för gammal för att höra så höga frekvenser.
H hempularen skrev:Jag hör inget sådant ljud från min. Eller så är jag för gammal för att höra så höga frekvense
Ok haha, men jag har nyligen fått hjälp att få grupper kopplade i centralen. Kan de va så att plejden låter konstigt om tex nolla inte är korrekt kopplad?H hempularen skrev:
Jag ska försöka spela in ljudet