Från plejden + till spoten +, från spoten - till Plejd -.

Ska koppla på en till spot men ville bara felsöka lite för att jag inte får igång de så provar bara med en.

Är det rätt kopplat?

• Hand håller en lampsockel med kopplade kablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Blå Plejd-enhet med kablar anslutna, hålls framför en väggdosa med flerfärgade kablar, används för att felsöka koppling av spotlights.
    Skapa konto
Har du ställt in trafon på 350mA?

A atomlab skrev:
Har du ställt in trafon på 350mA?

• App för ljuskällsinställningar med val för konstantström 350 mA, 24 V DC och 12 V DC. Välj ljuskälla och justera med reglagens skjutknapp.
    Skapa konto
Yes de har jag

Exakt vad är fel? Inget ljus alls? Även om du tänder med appen?

Eller är det bara brytaren som inte fungerar.

H hempularen skrev:
Exakt vad är fel? Inget ljus alls? Även om du tänder med appen?

Eller är det bara brytaren som inte fungerar.
Inget ljus alls, har testat att enbart koppla en spot med synliga trådar för att se att de inte finns brott. Hör att plejden är igång och att den tystnar när jag släcker i appen samt startar när jag sätter på i App. Har kopplat bort strömbrytare helt bara för att testa med app.

Och den har varit inställd på 350mA hela tiden? Om den matat ut 12 eller 24V ens i någon sekund så är lampan troligen bränd.

H hempularen skrev:
Och den har varit inställd på 350mA hela tiden? Om den matat ut 12 eller 24V ens i någon sekund så är lampan troligen bränd.
Ok, jag är säker på att jag valde 350mA i appen direkt. Ska köpa en multimeter idag för i kolla spänning.
Finns det annat sätt att kontrollera lampan?

Enda sättet jag kan komma på är att koppla in den mot en annan driver.

Möjligen att man kan testa med batterier. Men du behöver nog 5-6 V, och ett motstånd som begränsar strömmen., typ. 100 Ohm.

Lite skumt att du säger att du hör när Plejd är på. Jag har en sådan också och har inte tänkt på att den låter. Kan möjligen tyda på kortslutning.

H hempularen skrev:
Enda sättet jag kan komma på är att koppla in den mot en annan driver.

Möjligen att man kan testa med batterier. Men du behöver nog 5-6 V, och ett motstånd som begränsar strömmen., typ. 100 Ohm.
Ok, tack för dina svar, mycket uppskattat.
H hempularen skrev:
Lite skumt att du säger att du hör när Plejd är på. Jag har en sådan också och har inte tänkt på att den låter. Kan möjligen tyda på kortslutning.
Den låter som en mygga typ och ljudet ökar när jag dimrar(som inte funkar).

T Tionolltre skrev:
Ok, tack för dina svar, mycket uppskattat.

Den låter som en mygga typ och ljudet ökar när jag dimrar(som inte funkar).
Kan prova att köra den på annan grupp om de är nått knas från centralen?

Jag hör inget sådant ljud från min. Eller så är jag för gammal för att höra så höga frekvenser.

H hempularen skrev:
Jag hör inget sådant ljud från min. Eller så är jag för gammal för att höra så höga frekvense
H hempularen skrev:
Jag hör inget sådant ljud från min. Eller så är jag för gammal för att höra så höga frekvenser.
Ok haha, men jag har nyligen fått hjälp att få grupper kopplade i centralen. Kan de va så att plejden låter konstigt om tex nolla inte är korrekt kopplad?

Jag ska försöka spela in ljudet

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.