Vi har egen brunn med lågt självtryck, och vi har en Rostfri varmvattenberedare Nibe Eminent 100 liter. Den fungerade perfekt i ungefär 10 år, Problemet uppstod nu i vår först kommer varmvatten ca 3 liter, sedan blir det kallt, det fräser också lite ibland när jag tappar varmvatten.
Om jag rycker och "pulsar" med köksblandarhandtaget på och av på varmvattensidan ett tag så kan varmvattnet komma igång, då fungerar det ett bra tag.
Jag känner en fd. rörmokare som hjälpte mig att byta termostat, men problemet kvarstår.
Vad kan felet bero på.
Om jag rycker och "pulsar" med köksblandarhandtaget på och av på varmvattensidan ett tag så kan varmvattnet komma igång, då fungerar det ett bra tag.
Jag känner en fd. rörmokare som hjälpte mig att byta termostat, men problemet kvarstår.
Vad kan felet bero på.
Jag har nämnt det förut, kan det vara detta klassiska syndrom där matande varmvattenrör gått av?! 🤔Staffan Krook skrev:
Vi har egen brunn med lågt självtryck, och vi har en Rostfri varmvattenberedare Nibe Eminent 100 liter. Den fungerade perfekt i ungefär 10 år, Problemet uppstod nu i vår först kommer varmvatten ca 3 liter, sedan blir det kallt, det fräser också lite ibland när jag tappar varmvatten.
Vad kan felet bero på.
https://www.byggahus.se/forum/threa...n-trasig-blandningsventil.319963/post-3015246
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fick du koll på problemet?Staffan Krook skrev:
Vad kan felet bero på.
Jag verkar ha samma symptom.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Varför kallas färgen för ljusgrå? Betongtrappsmålning
Färg, Måla & Tapetsera -
Varför visar GBG energi förbrukning natt när batteri fortfarande kvar?
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Varför blir skåpet med huvudsäkringar varmt?
El -
Varför får jag bara 0,1Gbps istället för 1Gbps av platt nätverkskabel
Internet - Fiber, Bredband, 4G och 5G -
Varför flagnar yttersta lagret färg
Fasad