Hej! Har ett äppelträd Alice som jag planterade för 2 år sedan, vuxit jättebra och rotat sig fint, iår har den tappat de flesta bladen och de kvarvarande knopparna och bladen är bruna och knappt utslagna, vad har hänt? Högst upp på toppen verkar det växa som mest men längre ner händer ingenting? Funderar själv på att eftersom vi har kompakt lerjord på baksidan om vatten blivit stående under vårvintern och rötterna ruttnat, men förra året var det lila blött och så växte den fint.
Glömde tillägga att på bild 2 fick jag en skada när jag planterade trädet, är det fruktträdskräfta man ser?F Fishrockfat skrev:Hej! Har ett äppelträd Alice som jag planterade för 2 år sedan, vuxit jättebra och rotat sig fint, iår har den tappat de flesta bladen och de kvarvarande knopparna och bladen är bruna och knappt utslagna, vad har hänt? Högst upp på toppen verkar det växa som mest men längre ner händer ingenting? Funderar själv på att eftersom vi har kompakt lerjord på baksidan om vatten blivit stående under vårvintern och rötterna ruttnat, men förra året var det lila blött och så växte den fint.
Klicka här för att svara