Tjo. jag hade en pelletsbrännare Iwabo villa S som fungerat kanon i många år, sen brann kretskortet! Nu hade jag turen att hitta en likadan begagnad å köpte den, men när jag kopplar in den så känner den inte av termostaten i pannan och bara fortsätter att bränna! Var tvungen att stänga ner den vid 95 gr fast termostaten är satt vid 80 gr! (den nya är några år nyare än den gamla)
Troddde i min enfald att det bara var att koppla som den gamla, men tji fick jag. Nån som har koll?

Sitter det kontakt på brännaren eller är det skruvplintar? Har du verifierat att termostaten fungerar fortfarande efter att kretskortet brann på förra brännaren?

Termostaten sitter på pannan sen går strömmen vidare till brännaren! Jag kan ha fattat allt fel och den termostaten är till för att starta brännaren när tempen går NER till satta temp! Å då är ju frågan hur jag justerar maxtemp i brännaren? Återkommer om brännaren går över 95 gr...
Jag är helt vilse när det kommer till sånt här

Nej, den bränner till 100 gr och över! ??
Den slutar inte!!!

Det är tydligt i manualen. Det finns en driftstermostat och den kopplas in på plint 1.
Bryter spänningen dit vid rätt temperatur?
Elkopplingsschema för IWABO Villa S1X med märkningar för koppling av termostat, fläkt, och drivmotor. Driftstermostat ansluts på plint 1.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
oscar_uppsala
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.