Det blir så om du drar "vredskruvarna" för hårt då bottenplattan är ganska vek och då böjer sig.
Detta är inte så stort problem med classic som med L3S där det sker än lättare.
Lossa, rikta, återmontera om du stör dig på det.
Om jag inte minns fel så följde det med 2 skruvar för att fästa bottenplattan i dörren i tidiga yale doorman men de användes sällan då man helst undviker att göra hål i dörren som troligtvis inte täcks över om man byter till ett annat lås.
Detta är inte så stort problem med classic som med L3S där det sker än lättare.
Lossa, rikta, återmontera om du stör dig på det.
Om jag inte minns fel så följde det med 2 skruvar för att fästa bottenplattan i dörren i tidiga yale doorman men de användes sällan då man helst undviker att göra hål i dörren som troligtvis inte täcks över om man byter till ett annat lås.
Ja precis så, bottenplattan böjd vid montering. Svärföräldrarna fick hjälp med ett dörrbyte förra veckan och där hade hantverkaren redan i förväg varnat för att han inte var så bra på de digitala låsen…. Och det var sant. Lite böjt enligt ovan, handtagen hängde pga att de inte var fastskruvade efter anpassningen till vänsterhängd dörr och för kort fyrkantpinne hade använts…..
Liknande trådar
-
Varför tar nya batterier slut på 2-3 dagar Yale Doorman L3?
Teknik -
Yale L3S: Connect ansluter inte mot internet
Villalarm & Hemautomation -
Varför kan jag inte öppna dörren med nytt Yale Doorman L3
Teknik -
Varför passar inte Yale Doorman i Swedoors pardörrar?
Fönster & Dörrar -
Varför Swedoor RC3 (Assa MPL 2500) ej funkar med Yale Doorman MPL (H9-spanjolett)?
Fönster & Dörrar